Motoros iskolát támogat a Yamaha Motor Hungary
A Yamaha és a CL4 Offroad Motoros Iskola együttműködésével új szintre léphet a hazai motokrossz- és enduroképzés.
A Czúni családot alighanem mindenki ismeri motoros körökben, az elmúlt fél évszázadban ugyanis rendre ott állt a krosszversenyek dobogóinak csúcsán idősebb, majd ifjabb Czúni László. Apa és fia nemcsak kimagasló tehetségével vívta ki a bukósisakos közönség tiszteletét, sportág iránti elkötelezettségük szintén egyedülállónak mondható.
Erről tanúskodik, hogy ifj. Czúni László már 2010-ben az új generáció nevelésére tette fel életét: megalapította a Czúni MX Schoolt, ami 2018 óta CL4 Offroad Motoros Iskola néven várja a nebulókat.
A mögöttünk álló 13 évben rengetegen fejlesztették sikerrel tudásukat a Czúni-féle intézményben, nem csoda, hogy a Yamaha munkatársai is felfigyeltek a kiskunlacházi sulira.
– A kezdőknek, a haladóknak és a profiknak kidolgozott képzések egyaránt a legmagasabb színvonalon állnak, így nem volt kérdéses, hogy a Yamaha ideális együttműködő partnerre találhat a CL4 Offroad Motoros Iskolában – mondta el Pusztai Gábor, a Yamaha Motor Hungary értékesítési és marketingvezetője. – Legfőbb törekvésünk, hogy a motorosok biztonságosan és élvezetesen róhassák az utakat, illetve a versenypályákat, s ehhez nem elég egy jó gép, a megfelelő tudásszint elérése ugyancsak alapvető fontosságú. E filozófia határozza meg a közös munkát is, melynek lényege, hogy a Yamaha kiváló minőségű, könnyen kezelhető, strapabíró motorokkal, a CL4 Offroad Motoros Iskola pedig elsőrangú képzéssel és környezettel várja a tanulni igyekvő pilótákat – fűzte hozzá.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Yamaha – élen az ifjúsági és gyerekmotorok gyártásában
A Yamaha Motor Company évtizedek óta kínál fejlett, elnyűhetetlen tanulómotorokat, melyekkel lányok és fiúk egyaránt biztonságosan, mosollyal arcukon sajátíthatják el a motorozás mesterfogásait. Az automatikus váltóval és teljesítményszabályozóval felszerelt, 10”-os kerekeken gördülő PW50 valódi legenda, amatőr és profi pilóták sokasága cseperedett fel nyergében, s ma is az ifjú vásárlók egyik favoritja. Legalább ennyire kedveltek a TT-R50, TT-R110, illetve TT-R125 néven forgalmazott, gyors, takarékos és masszív miniendurók, no meg az YZ modellcsalád 65, 85 és 125 köbcentis tagjai, melyekkel a krosszpályák világába kóstolhatnak bele a fiatalok. Bármely irányba is indul útnak az új nemzedék, bizony érdemes fokozatosan haladnia. Aki megtanul a kis gépekkel motorozni, később extrém körülmények között is sokkal ügyesebben és biztonságosabban gyűrheti majd kilométereket, a befektetés tehát kétséget kizáróan megtérül.
Az oktatás helyszínéül szolgáló kiskunlacházi pálya immáron 63 éves történelemmel büszkélkedhet. Kedvező adottságainak, remekül eltalált nyomvonalának, trükkös akadályainak és homokos-agyagos talajának köszönhetően rendkívül népszerű, megannyi hazai és nemzetközi versenysorozat futamainak adott otthont 1960 óta.
Az üzemeltetésért felelős Kiskunlacházi Községi Motoros Klubot szintén Czúni László irányítja, így teljes harmóniában zajlanak a tréningek és a viadalok, a diákoknak pedig lehetősége nyílik testközelből látni a profikat, sőt egy idő után magukat is kipróbálhatják élesben.
– Ruházatot, védőfelszerelést és motorkerékpárt egyaránt biztosítunk az iskola diákjainak, de saját eszközeiket is használhatják, amennyiben megfelelnek a műszaki és biztonsági követelményeknek – osztotta meg gondolatait Czúni László, kiemelve, hogy nemtől, kortól és gyakorlottságtól függetlenül bárki részt vehet a tanórákon. – Gépparkunk Yamaha PW50, valamint Yamaha YZ65, YZ85 és YZ125 modellekből áll össze, ezek egy részét a Yamaha hazai forgalmazója ajánlotta fel, hogy a lehető leginkább elősegítse a magyarországi motorosok fejlődését. A márka hozzáállása egyértelműen példaértékű, de ez nem meglepő, hiszen az MXGP-től kezdve, a Dakaron át, egészen az enduró-világbajnokságig minden géposztályban taroltak már gépeik – mutatott rá az iskolavezető.
Hogy a tanfolyamok minél hatékonyabbak legyenek, a növendékeket – felkészültségüknek, illetve rutinjuknak megfelelően – csoportokra osztják, és szintjük igazodó képzést kapnak, sőt az oktatók személyesen is foglalkoznak velük. Olyan is jelentkezhet, aki még soha nem ült motoron, és természetesen azoknak is tudnak újat mondani, akik tapasztalt krosszosok vagy endurósok.