HírekMotorbemutatóMotorok

Modern klasszikus: Royal Enfield Bullet 350

Royal Enfield Bullet 350Lehet, hogy a Royal Enfield a 21. században olyan modellekkel hasít, mint a hamarosan megújuló Himalayan és Scram, és még egy elektromos motoron is dolgozik a jövőre nézve, de a cég napi munkája a hagyományokon alapul, és az új Bullet 350 is erre irányul.

A Bullet 350 az Euro 5-ös szabványnak megfelelő “J-sorozatú” motor köré épül, amely először a Meteor 350-ben jelent meg 2020-ban, és a Royal Enfield örökségét ötvözi a márka által ismert vonzó árképzéssel, miközben szándékosan kerüli a trükköket és a túlzó technológiát.

Ez a J-sorozatú motor egy 349 köbcentiméteres, léghűtéses SOHC-motor, amely 20,2 lóerőt ad le 6100-as fordulatszámon és 19,9 lóerős nyomatékot 4000-es fordulatszámon, ami kényelmes haladást tesz lehetővé. Az ötfokozatú sebességváltón keresztül hajtott, régimódi, sarok- és lábujjhegyes váltóval ellátott motor kialakítása a múltban gyökerezik, hengerenként két szeleppel és hosszú, 85,8 mm-es lökettérfogattal, valamint kis, 72 mm-es furattal.

Ez a recept inkább az alacsony fordulatszámú nyomatékot, mint a kiemelkedő teljesítményt biztosítja, de ez egy megbízható, kevéssé terhelt, egyszerűen és könnyen karbantartható motort eredményez. Az üzemanyag-fogyasztás is figyelemre méltó: 2,63 l/100 km, ami a 13 literes tankból közel 500 km hatótávolságot biztosít.

Hagyományos acél gerincvázra van csavarozva, 41 mm-es villákkal és kettős hátsó lengéscsillapítókkal, amelyek a hátsó hatfokozatú előfeszítésen kívül nem sok állítási lehetőséget kínálnak a különböző terhelésekhez. A fékezés nagy részét egy 300-as tárcsa és egy kétdugattyús első féknyereg végzi, amelyet hátul egy 270 mm-es tárcsa és egydugattyús féknyereg segít. Az európai törvények által előírt ABS alapfelszereltség.

A Royal Enfield Scram 411 várhatóan márciusban érkezik a kereskedésekbe

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Bullet vastagon párnázott ülése talán nem néz ki olyan jól, mint a Classic 350 együléses egysége, de egy extra adag praktikumot kínál, ami a motor vonzerejének egyik legfontosabb része. A 805 mm-es ülésmagassága a legtöbb motoros számára elérhető.

A 21. századi technológiának tett engedmények egy kis LCD kijelzőre korlátozódnak az analóg sebességmérőn belül, valamint egy szabványos USB csatlakozóra a kormányon a telefonok töltéséhez vagy a navigációs rendszer működtetéséhez. Ez az egyszerűség pedig valószínűleg a legtöbb Bullet vásárló számára vonzó, és nem visszatartó erő a motorvásárláskor.

 

Forrás

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük