Mit érdemes tudnod a motorod kötelező biztosításáról?
A KGFB minden motorost különbözően érint, nézzük, mire érdemes figyelni, amikor biztosítást kötsz és honnan tudhatod, hogy valóban a jó biztosítót választottál!
Ha a tréfás április befejezte szeszélyeskedését, és ismét felszárad a hó az utakról, várhatóan nekünk is több kedvünk lesz motorra pattanni. Mielőtt ismét elővennéd a motort, jó, ha ellenőrzöd, van-e megfelelő kötelező felelősségbiztosítás rajta – és hogy az megfelel-e az elvárásaidnak!
Kell-e biztosítás a segédmotorra?
Igen. Bár a segédmotorok hivatalosan nem számítanak a gépjármű gyűjtőfogalom alá, a közúti közlekedésről szóló 2009. évi LXII. törvény világosan kimondja, hogy érvényes kötelező felelősségbiztosítás nélkül nem léphetnek közúti forgalomba.
Ennek ellenére sokan elfeledkeznek róla, vagy nemtörődömségből, esetleg spórolás céljából kihagyják a kötelező biztosítás megkötését – ezzel azonban nagyon rá lehet faragni! Egy esetleges rendőri igazoltatás során az egyszeri büntetés akár tízszerese is lehet az egész éves KGFB díjának, ha pedig károkozás történik a biztosítatlan segédmotorral, a büntetés több százezer forintra rúghat.
A díjszabás során a segédmotoroknak egyetlen szabálynak kell megfelelniük: végsebességük nem lehet több, mint 45 km/h, a hengerűrtartalom pedig maximum 50 cm3 lehet. Ha a motor bármelyik értéket túllépi, úgy a következő – magasabb díjszabású – kategóriába sorolják. Előnyük, hogy a bonus-malus rendszer rájuk nem vonatkozik, csupán a motorkerékpárokra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |