HírekMotorokMotoros jogosítványMotorozás

Motoros vizsga vizsgáztató nélkül

Motoros vizsga vizsgabiztos nélkül

Szingapúr azon dolgozik, hogy a motoros rutin vizsgát vizsgabiztos nélkül lehessen lebonyolítani. Tervek szerint az úgynevezett Intelligent Driving Circuit (IDC) rendszer fogja helyettesíteni a vizsgáztató személyét.

Az IDC rendszerben kamerák és szenzorok figyelik majd a jelöltet és döntenek arról, hogy megfelelt-e a vizsgán. A tesztidőszakot 2021-re tervezték, de a kivitelezés még várat magára.

Valódi motoros vizsga vizsgáztató nélkül

Az illetékes szingapúri minisztérium olyan rendszert tervez, ami a motorra szerelt kamerák és szenzorok által felismeri és értékeli a vezetési szituációkat. Ezek közé tartozik:

  • a meghatározott sebességről történő vészfékezés,
  • az ehhez tartozó tekintet-vezetés,
  • és a motoros kapcsolata magával a motorral.

Március 1-én lépnek életbe a megújított tantervi és vizsgakövetelmények a motoros jogosítvány szerzénél

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A vizsga része továbbá, hogy hogyan halad és hogyan áll meg a vizsgázó a motorral, eközben milyen a stabilitása. De a nedves úton tanúsított vezetői magatartást is figyelik. Az IDC rendszer regisztrálja mindkét fék korrekt használatát, a fékezés előtti korai kuplungolást, illetve a motorfék használatát is.

Ferde helyzet és elesés

Természetesen aki leesik a motorról vagy más módon elesik, az megbukik a vizsgán. A 45 foknál nagyobb dőlésszög is a vizsga azonnali befejezését jelenti. A rendszerfejlesztések között nagy hangsúlyt kap az egyes vezetési szakaszok pontos értékelése és a vizsga nyomon követhető dokumentálása.

Először két kerékre, majd négyre

Eddig Szingapúr a kétkerekű járművek vizsga-szisztémáján dolgozott. Három kategóriában, 200 köbcenti alatt, 200-400 között és 400 köbcenti felett tervezik bevezetni az IDC rendszert, zárt területen folytatott vizsgák esetén. A gyakorlati vizsga második részét, a forgalmi vizsgát, továbbra is a megszokott módon, vizsgáztató személy jelenlétében szervezik.

A motoros vizsgák eredményétől függően a vizsga-struktúrát kiterjesztik a négykerekű járművizsgákra is. Ezáltal Szingapúrban sem lesz könnyebb megszerezni a jogosítványt, de technikai szempontból pontosabban dokumentálhatóak lesznek a vizsgák. Illetve azokban az országokban, ahol hiány mutatkozik vizsgabiztosokból, megoldást jelenthet a IDC rendszer alkalmazása.

 

Címlapfotó: ©antikainen/123RF.COM

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Schön Brigi

A motorozást nemcsak hobbiként, hanem munkaként is űzöm. 2012 óta vagyok tulajdonos-ügyvezetője a Zo-Moto Kft-nek, ahol túramotorok bérbeadásával és motoros biztosításokkal foglalkozom. Emellett 2018-ban elindítottam az andride.eu oldalt, hogy motoros utazók számára nyújtsak információkat a túratervezéshez.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük