Mit csináljak, ha a motorom nem indul hidegen?
Alacsonyabb külső hőmérséklet esetén többet kell gyújtás nélkül rugdosni a gépet, és úsztatós rendszernél még egyszer meg kell stimmelni úgy 5 fok alatt. Bovdennel működtethető rendszereknél hidegebb időben szükség lehet arra, hogy rajta hagyd a szívatót indításkor, és ezt csak a motor melegedésének függvényében engedd vissza.
Ha ezek hatására a negyedik-ötödik rúgásra nem indul a gép, akkor valami hiba van.
Nézd meg, nyitva-e a benzincsap. Ha nincs, nyisd meg! Az átlátszó benzincsőben lassan felfelé mászó, kissé remegő légbuborékot kell meglátnod. Ha ez nincs, nyisd tartalékra a csapot!
Ha ekkor sincs semmi, vedd le a tanksapkát és nézd meg, van-e elég benzin a tankban! Lehet, hogy ezért oldalirányban meg kell rángatnod kicsit a motort, pl. CZ-knél.
Ha van benzin, mégse indul, akkor zárd a csapot, a motort állítsd közép-vagy oldalállványra, és vedd elő a gyertyakulcsot! Vedd ki vele a gyertyát, és nézd meg, milyen!
Ha a gyertya teljesen száraz, akkor kevés anyagot kapott a gép az induláshoz. Add rá a gyújtást és a gyertya alsó felét a hengerfejhez szorítva (vigyázz, te a gyertyapipa szigetelt részét fogd!) néhányszor nyomd le a berúgót! A szikrának az elektródák közt kell megjelennie, kékeslila színnel és hallhatóan csettennie kell!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ha félrever vagy sárga a szikra, dobd el a gyertyát és ÚJAT bele! Ha nincs szikra, nézd meg, nem szorult-e valami a két elektróda közé (gyertyaslussz)! Ha igen, piszkáld ki a kis csavarhúzóval! Nézd meg újra a szikrát! Ha jó, mehet vissza a gyertya, és szívasd meg újra gyújtás nélkül!
Ha a gyertya benzines, túlszívattad a vasat! Zárt benzincsap mellet teli-gázon rugdald meg még kivett gyertyával úgy, hogy ujjaddal kis rést hagysz a gyertyanyíláson! Amíg ujjad olajos marad, addig folytasd ezt! Nézd meg a szikrát az előbb leírtaknak megfelelően! Utána fújd ki és csavard vissza a gyertyát, és zárt benzincsappal, szívató nélkül, teli gázzal próbáld indítani!
Erősen rúgj rá! Nehezen fog indulni, először csak pöfög majd, de amíg teljes fordulatra föl nem pörgött, ne engedd vissza a gázt! Csak ha már fölpörgött, nyisd meg a benzincsapot! Súlyos füstje lesz még egy darabig, de legalább megy…
Ez az írás arra szolgál, hogy ha nem tudod elindítani a vasat, fura dolgokat művel vagy megáll útközben, tudj hova kapni. Ehhez a részhez segítségül a 485-ös CZ kezelési utasítását használtam föl. Kérlek bocsáss meg, ha néha úgy tűnik, szőke nőnek nézlek, igazából a totál kezdők számára is készült ez a cikk!
Most nézem, ez a születésnapomon jelent meg… És eme jeles napon vettem meg az én „kis” szépségemet is 😀