Mini streetfighter: Yamaha XJ6 2009
Az XJ6 és burkolt testvére az XJ6 Diversion egyébként ebben az évben a Yamaha FZ6-ot és az FZ6 Fazert váltja a modellpalettán. A 78 lóerőre fojtott, 100 lóerős blokk helyett az XJ6-ban egy gyárilag 78 lóerősre tervezett szív dobog. Így sokkal barátságosabban adja le minden fordulatszám tartományon a teljesítményt.
A csupasz, idom nélküli változat a magasra felhúzott farokidommal, a tömpe orrával és a blokk alá rejtett kipufogóval úgy néz ki, mint valami bébistreetfighter, ami várhatóan nem csak a fiatalok körében teszi majd népszerűvé.
Yamaha XJ6 2009 műszaki adatok
Motor: Folyadék hűtésű, 4-ütemű, előredöntött-soros 4-hengeres, 4-szelepes, DOHC
Hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x löket: 65,5 x 44,5 mm
Sűrítési arány: 12,2 : 1
Üzemanyag-ellátás: Üzemanyag befecskendezés
Max. teljesítmény: 78 Le (57 kW) 10.000 ford./percnél
Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8.500 ford./percnél
Váltó: Primerhajtás fogaskerekekkel, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás lánccal
Váz: Gyémánt profil
Futómű elöl: teleszkópvilla 130 mm rugóúttal
Futómű hátul: acél zártszelvény lengővilla (monocross), központi rugóstag, 130 mm rugóúttal
Villaszög / utánfutás: 64 fok / 103,5 mm
Tengelytáv: 1440 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Fékek elöl: 298 mm átmérőjű dupla tárcsa
Fékek hátul: 245 mm átmérőjű szimpla tárcsa
Gumik elöl: 120/70 ZR17
Gumik hátul: 160/60 ZR17
Üzemanyagratály: 17,3 l
Súly: 205 kg (teletankolt tömeg)
Hossz: 2120 mm
Szélesség: 770 mm
Magasság: 1085 mm
Alapár: 1738000 Ft + 180000 Ft regisztrációs adó
Ez a modell inkább ingázásra, és városi közlekedésre való, arra viszont tökéletes. A keskeny felépítésének köszönhetően könyedén elgurulhatunk a (csakis álló) kocsisorok között. A teszt hétvégéjén közel 600 km-t sikerült megtennem az új XJ-vel.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az M0-s autóúton könnyű csuklómozdulattal érte el a motor a 165 km/órás sebességet, de a 130 km/órás utazó sebességnél is rugalmasan lehet közlekedni a gyárilag 78 lóerős modellel. Azért mégis inkább rövidebb túrákra, illetve városi motorozásra ajánlanám az XJ-t.
Lehet ugyan kapni hozzá gyári dobozokat, de nekem hiányoztak azok a kis kampók az ülés alatt, amihez odapókozhattam volna a hátizsákomat. Valamint másfél órát folyamatosan a nyeregben ülve zavaró volt, hogy a menetszél pont a combom alsó felére tereli a blokkból a meleget (télen biztos örültem volna ennek), és az ülés is keménynek tűnt ennyi idő alatt.
Még több kép a galériában
Megállnom is emiatt kellett, pedig a benzinből még bőven telt volna. Nálam 4,7 litert evett, ami alapján a 17,3 literes tankkal több mint 350 kilométert lehetne menni vele egy fenékkel. A 4-es úton visszafele, szembe széllel nagyon hiányzott a szélvédelem is. Erre viszont valószínűleg megoldás lehet az XJ6 Diversion modell, amely a külseje alapján inkább túrázásra termett.
Évci azt is elmesélte, hogy elsőre mindenképp használt motort szeretett volna, amúgy sem lenne pénze egy nullkilométeresre, és semmiképp nem szeretne hitelt felvenni. A kiválasztott, használt gépre összegyűjtött pénzét a szülei egészítik majd ki nagyjából egymillió forintra, és nekik törleszt majd kamatok nélkül. De persze, ha lenne közel kétmillió forintja, most erősen elgondolkodna ezen a modellen.
Ezúttal Évcinek is üzenem, hogy semmi nincs veszve. Augusztus 31-ig ugyanis megnyerheti az XJ6-ot, vagy a havonta kisorsolt kabátok egyikét, illetve azok, akik ez idő alatt XJ6-ot vesznek, visszanyerhetik a motorkerékpárjuk árát.