HírekMotorokMotorozás

Megszűnik a Yamaha YZF-R1 és Yamaha YZF-R1 M modellek gyártása

Egy olyan motor kifejlesztése, amely megfelel a rendkívül szigorú Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványnak, hatalmas erőforrásokat igényel. A Yamaha azonban 2025-ig továbbra is árulhatja a meglévő Euro 5-ös szabványnak megfelelő R1 és R1-M motorjait.

A Yamaha YZF-R1 és Yamaha YZF-R1 M modellek küszöbön álló megszűnését a Yamaha UK hivatalos honlapja megerősítette:

„A Yamaha Motor Group, úgy döntött, hogy nem fejleszti az R1 vagy az R1M EU5+ változatát, ehelyett más, középtávú üzleti és termékstratégiákra összpontosít, amelyek jövőbeli lehetőségeket biztosítanak.”.

Ez azt jelenti, hogy a Yamaha követi a Suzuki döntését, amely a saját 1000 köbcentiméteres GSX-R1000R sportmotorjának megszüntetéséről szól. Bár sokkoló, de nem teljesen meglepő, mivel a gyártók a könnyebben elérhető és megfizethetőbb motorkerékpárok gyártása felé mozdulnak el. Maga a Yamaha is ezt tette, amikor bemutatta az MT-07-en alapuló YZF-R7-et, és most dobja piacra az MT-09-en alapuló YZF-R9-et.

Több tényezőre is gondolhatunk, ami a modell megszüntetésének háterében állhat:

Egy olyan motor kifejlesztése, amely megfelel a rendkívül szigorú Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványnak, hatalmas erőforrásokat igényel. A Yamaha azonban 2025-ig továbbra is árulhatja a meglévő Euro 5-ös szabványnak megfelelő R1 és R1-M motorjait.

  • Az R1 az 1998-as megjelenése óta nagyszerű pályát futott be, hiszen ez volt az a Yamaha superbike, amely megtörte a Honda CBR900 uralmát. Azonban bármennyire is próbálkozott a Yamaha, az R1 nem tudta legyőzni a Ducatikat a Superbike-világbajnokságban Toprak Razgatlıoğlu 2021-es elképesztő bravúrjáig. Így nem élvezte azt az értékesítési volument, mint más szupermotorok, például a Kawasaki Ninja ZX-10R/ZX-10RR, a BMW S 1000 RR (BMW lévén) és a Ducati Panigale.
  • A motorosok többsége átállt a könnyebben hozzáférhető és sokoldalúbb sport-túra, dual-sport, kalandmotorok felé. Ezek a motorok bárhová eljuthatnak, kényelmesen szállítják a versenyzőt és utasát, csomagokat mozgathatnak, és mindenféle kiegészítőkkel felszerelhetők.
  • A szuperbike-ok jelenlegi és elkövetkező termése olyan szintre jut, ahol a motorosoknak emberfeletti képességekre van szükségük ahhoz, hogy teljes mértékben kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket. Nemcsak erősebbek és gyorsabbak, de kezelési képességeik is jóval meghaladják a motorosok legalább 80%-ának képességeit.
  • Az útviszonyok világszerte nem lesznek sokkal jobbak, és a többségük soha nem fogja elérni a dedikált versenypályák állapotát. Ha úgy próbálsz sportmotorral közlekedni a közutakon, mintha azok versenypályák lennének, az csak katasztrofálisnak bizonyulhat.
  • És persze az ár. Elég volt.

Ki tudja azonban, hogy az Euro 6 szabványnak megfelelő Yamaha YZF-R1 és Yamaha YZF-R1 M modellként visszatér-e még az évtized folyamán.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük