MotorbemutatóMotorok

Megérkezett az új Yamaha YZF-R6


yamaha yzf 600 ra 2017 2A leghatékonyabb YZF-R6 aerodinamika

A Yamaha szupersport tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítja a modell számára.

A kis légellenállású elülső légterelőt az YZF-R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.

Kifinomult elektronikus vezérlési technológia

Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a Yamaha chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motorkerékpár irányíthatósága még jobb legyen – a legkülönbözőbb körülmények között is -, az YZF-R6 fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható.

A Yamaha felismerte, hogy az YZF-R6 olyan teljesítmény-központú motorosok széles körét csábítja el, akik különböző képességekkel és tapasztalati szinttel rendelkeznek, ezért az új TCS beavatkozása 6 fokozatban szabályozható, valamint kikapcsolható. A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés, és a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes teljesítményt.

Az YZF-R6 emellett egy gyorsváltó rendszert (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, kihasználva a közeli áttételes, 6-fokozatú sebességváltót a rendkívüli gyorsulás érdekében.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

YZF-R1 típusú 43 mm-es első villák
Nem csak az YZF-R1 által inspirált arculat hangsúlyozza a motor kapcsolatát az ikonikus szupersport modellel, de a 2017-es YZF-R6-ot az YZF-R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik – a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében.

A kiváló minőségű villák teljes mértékben szabályozhatóak, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy beállítsa a felfüggesztést. Az újtervezésű, állítható KYB hátsó lengéscsillapítókkal együtt az YZF-R6 váza úgy állítható, hogy pontos és jól reagáló vezetési teljesítményt biztosítson a legkülönbözőbb körülmények között is.

320 mm átmérőjű YZF-R1 típusú első fékek

Az új YZF-R6 az YZF-R1 típus radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebb rendszerek egyike. A kettős 320 mm-es tárcsák 4 szembe-dugattyús alumínium nyereggel rendelkeznek, kiváló érzetet és jelentős fékerőt biztosítva.

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük