EseményekMotorverseny

Még több nő a dobogón

kunma41Miután lementek a street kategóriák kvalifikációi, jöttek a nagyok, a brutális hangoktól nem lehetett szót érteni a pálya mentén. Közben csak áramlott a tömeg, egyre több néző volt.

Megkezdődött a Belme-Papp race-wars folytatása, először Belme Józsi állt rajthoz. Ment is egyből egy olyan 8,2 körüli időt, de látszott rajta a visszatérőben, hogy nem elégedett, ennél jobbat akar. A gépe úgy szólt, hogy senki nem kételkedett benne, lesz ez még jobb is! Az úthenger méretű hátsógumija már az első futamán is, úgy kipörgött, hogy nem győzött korrigálni, mert félrement a vas, de nem vette el a gázt! Későbbi “próbálkozásai” során is látszott, hogy valami nincs rendben a gumival.

Még több kép a galériában!

Egyik rajthoz készülődésekor összeakadtam vele, ahogy várakozott a kisdepóban és beszélgettünk: elmondta, hogy új gumit használnak, ilyen típus még nem volt és akármilyen keményen bemelegíti a burnoutnál, akkor is bepattog és elmegy oldalra a gép. Volt is egy-két hajmeresztő futama, úgy bekígyózott alatta a paripa, hogy eltakartam még én is a szememet, pedig bírom a horrort. Szerencsére mindig rutinosan korrigált semmi gond nem volt. A gázt viszont soha nem vette el, ez az ember egy igazi fanatikus megszállott! Megépítette szponzor nélkül a dragját, hiába kételkedtek benne, és most meg is mutatta, hogy az idén már ő a legjobb a dragster királykategóriában! Gratulálunk neki a 2006-os bajnoki címhez összetettben!

A Kawasakisok pilótája Papp Laci, igaz jobb időt ment Belménél (7,7 mp) és ezzel meg is nyerte ezt a versenyt, de összetettben 1-2 ponttal lemaradva Józsi mögött maradt az idén. Valahogy az idén, nem jött össze a tavalyi tuti beállítás nekik és nem bírtak 300 fölé és 7,4 környékére menni, mint az elmúlt esztendőben. Most ők sem voltak a helyzet magaslatán, az egyenesen menésben: Pappnak volt olyan futama, amikor 3/4 pályánál kis híján eldobta a vasat, de ügyesen korrigált ő is, kis gázvisszavétellel. Ekkor a mikrofonista H. Józsi is leizzadt, mondta is, hogy ő ezt már nem akarja látni, becsukta a szemét is…

Nagyon izgalmas verseny volt, hál’ Istennek baleset nélkül!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A döntők előtt begurult a rajthoz az első dragster autó Erdős Csabával a fedélzetén. Egy kis gumifüst, majd 9 mp alatt eltűnt a pályáról! A szóvivő elmondta, hogy elég kalandos körülmények között került az autó haza az USA-ból és közben a váltója is tönkrement, ezért most még nem tökéletes a gép áttételezése. Nem baj, de nagy öröm, hogy van végre egy ilyen komoly járgány, amivel magyar pilóta örvendezteti a közönséget! Kíváncsian várjuk, hogy jövőre mit tudnak kipréselni a masinából!

Mikor a 3000 lóerő körüli, német TOPMETHANOL DRAGSTER beindult, mindenki “észrevette”. Olyan ultrabrutálisat szólt, hogy ilyet még én sem hallottam ilyen közelről, pedig higgyétek el pár dolgon már túl vagyok… Majd gumifüst – de nem akármilyen!!! – vagyis tömény gumifüst, egy száraz gázfröccsel a pálya közepéig! Visszatolatás nyíl egyenesen tükör nélkül, majd német precízséggel rajt… és szétszakadt a dobhártyánk, valamint tönkre ment az időmérő berendezés, lefagyott a Windows, meg az arcomról a mosoly mikor a kamerát majdnem elejtettem! Csak a dragster autó fedélzeti komputerének kiolvasása után tudta meg a publikum, hogy számszerűen mi volt az a rettenet, amit látott: 6,4 mp és 362 km/h a 400 méter végénél!!!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük