HírekMotorokMotorozás

Még mindig válságban a motorpiac

motorpiac-valsag2014-ben az MGE (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) előrejelzései szerint 2100 db új motorkerékpár értékesítése várható.

A motorkerékpár piacot sújtja most már ötödik éve legsúlyosabban az értékesítési válság.

Annak ellenére, hogy a 125 cm3 hengerűrtartalmú motorok 2012 tavasza óta vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal, az ettől várt, és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta.

A motorkerékpár értékesítés volumene az EU egész területén jelentősen csökken, így hazánkban is.

Decemberben a piac rendkívül alacsony volumen mellett produkált közel 20% növekedést (összesen 9 db motor jelenti ezt!!!).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez olyan alacsony darabszám, amely nyilvánvalóvá teszi ennek az ágazatnak a súlyos válságát. A 2013. évi előrejelzésnél kisebb mértékben nőtt a piac 2013-ban.

Ahhoz, hogy a szakma megfelelő területi eloszlásban tudja az elvárt szolgáltatási színvonalat biztosítani, legalább átlagosan évi 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges.

Az MGE változatlanul jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a legális kereskedelmi és javítói szakma versenyképessége az ügyfelek, a környezet védelme és a balesetbiztonság érdekében fennmaradjon és fejlődjön, s a feketegazdaság visszaszoruljon.

2014 őszétől valamennyi tagvállalat részvételével folytatódik az „értünk hozzá” PR kampány, amely a márkaszervizek valóságos értékeit hivatott hitelesen kommunikálni az ügyfelek érdekeinek figyelem előtt tartásával.

Az MGE lobbizik a motorok regisztrációs adójának csökkentése érdekében is, hiszen a jelenlegi szabályozás mellett egy 4 millió forint értékű 1400 köbcentiméteres autó regisztrációs adója kevesebb, mint egy 0,5 milliót érő 125 köbcentis motoré.

Valamint, tovább küzdenek az 50 köbcentis segédmotorok azonosíthatóságáért, hogy a rossz műszaki állapotú motorok ne közlekedhessenek az utakon, és másnak balesetet okozva ne tűnhessenek el nyomtalanul.

Mit gondolsz a motorpiac jelenlegi helyzetéről? És az MGE törekvéseiről?

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük