Másodszorra is szerelem: Honda CMX 500 Rebel 2022
A Rebel hibái
Mivel ismét csak a pozitívumait élveztem a kis Rebelnek az egy hetes teszt alatt, körbenéztem, hogy milyen hibák merültek fel a tulajdonosok körében. Végülis rájöttem, hogy ezeket én is tapasztaltam, csak nem érdekelt. Azért ha az ember megvesz egy ilyen motort 2.429.000 Ft-ért, lehet, hogy sokkal kritikusabban tekint rá, mint én, aki csak egy hetet motoroztam vele szórakozásból.
1. Rossz helyen van az index kapcsoló
Azt én is észrevettem, hogy időnként a dudát nyomkodtam az index helyett, ugyanúgy, ahogy a Pan Americán is. Ezt a részt kicsit jobban átgondolhatták volna, hiszen jó esetben többet indexelünk, mint dudálunk, tehát nem a dudának kellene elsőként kézre (ujjra) esnie.
2. Kemény a rugózása
Szintén általános panasz, hogy kemény a Rebel rugózása, amit szintén alá tudok támasztani. Habár nyilván más súlycsoportban vagyunk pl. Tündével, és gondolom a nagyobb súly alatt a rugózás is puhább valamennyivel. Azért néha éreztem, hogy pattog alattam a motor a kátyúkon, de különösebben ez sem érdekelt.
3. Kemény az ülés
Sokan panaszkodnak arra is, hogy kemény az ülés. Arról nem készítettem statisztikát, hogy milyen ülésük van, illetve melyik változatot vásárolták meg azok, akiknek ez a baja. Nálam a Special Edition volt a gyémántmintás üléssel. Amúgy a mintán kívül nem hiszem, hogy más az ülés anyagának összetétele.
Azért azt tudni kell, hogy én a kemény ülés híve vagyok. Lehet, hogy azért, mert elég jól ki vagyok párnázva magamtól is, de anno az épített Honda Shadowmon mindössze egy vékony polifoam ülés volt csak és sosem volt rá panasz. Azok, akik hosszú távra illetve hosszú túrákra terveznek a Rebellel, többnyire átalakítják az ülést vagy zselét tetetnek bele a nagyobb kényelem reményében.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
4. Gyenge a gyorsleállító gomb
Teljesen friss információ, hogy viszonylag gyorsan megadja magát a gyorsleállító gomb, és ha megszakad benne az érintkezés, nemcsak hogy nem indul a motor, de elég drága a cseréje is. Azok a Rebel használók, akik jártak már így, azt javasolják, hogy használjuk inkább a gyújtáskulcsot vagy az oldalsztendert a motor leállítására.
5. Az ABS nem kapcsol be
Egy valaki arra is panaszkodott, hogy az ABS nem kapcsolt be, igaz, neki már jópár ezer kilométer van a motorjában. Végül a hosszú hibakeresés és javítgatás után a megoldást az hozta, hogy magasabb fordulaton meghúzatta a motort, és egy ponton beindult az ABS is.
Miért tetszik mégis a Rebel?
Ahogy talán már a korábbi tesztben is leírtam, régóta gondolkodom, hogy a Street Glide mellé kellene egy amolyan városi rohangálós motor. Hiába van ott a férjem Yamaha Xenter robogója, azzal nem sikerült összebarátoznunk. Nem csak azért, mert nem az enyém, hanem azért sem, mert jobban szeretem a váltós motorokat, aminek motor-szerű az üléspozíciója is.
Valami olyanon gondolkozom, mint valami kisebb supermoto vagy enduro, esetleg valami scrambler is jó lenne… de a kis Rebel ezzel a formával és persze a matt-fekete színével éppen olyan, amiről gyerekkorom óta álmodtam. Ha annak idején lett volna, lehet, hogy a Shadow helyett is ezt vettem volna… de nyilván a Shadow majdhogynem ugyanez a kategória.
Szóval benne van az ismerős érzés is, hogy ugyanúgy bal oldalon van az indítókulcsa, hogy hasonló az üléspozíticója. Na jó nem, a Shadownak egészen előretolt a lábtartója, ami az én magasságomhoz azért indokolt lenne a Rebelen is. Viszont ehhez a stílushoz ez a lábtartás illik. A régi motoromra emlékeztet a kis fejoidom is.
Amíg nálam volt egy hétig a kis Rebel, nem mentem vele nagy túrára, viszont rengeteg dolgot elintéztem a városban, amit máskülönben még odáztam volna egy darabig. Utálok bemenni a belvárosba a dugók és a lehetetlen parkolás miatt, most pedig pik-pak bent voltam, a járdán ingyen parkoltam, és még meg is dícsértek, hogy milyen szép motorom van.
A bónusz pedig az volt, hogy péntek helyett csak kedden kellett visszavinnem, így belefért a Nemzetközi Női motoros Nap is, így ezúttal meg a saját motorommal, hanem a Honda CMX 500 Rebellel teljesítettem a vezetéstechnikai pályákat. Hát mit mondjak, sokkal könnyebb volt, mint a HUMDA tréningen a Street Glide-dal. És mindehhez 3,5 litert fogyasztott nálam, és ráadásul A2-es jogosítvánnyal is vezethető, ha valakinek még csak az van.