Második lett a Red Baron csapata a visontai 24 órás robogóversenyen
Van az a mondás, hogy a „benzingőz megcsapott”. Valami ilyesmi történt velem is idén Visontán a 24 órás BSSW Robogóversenyen.
Évek óta motorozok, több mint 10 éve saját motorral, előtte évekig utasként, tehát nem ma kezdtem az ipart. Rengeteg motoros eseményen vettem már részt – találkozókon, motoros napokon, gyorsulási versenyen stb. – de ilyenben még nem volt részem.
De kezdjük az elején!
Idén először indult a Red Baron csapata a BSSW 24 órás versenyen. A fiúk régi vágya volt egy ilyen verseny, olyan bakancslistát történet. Addig addig mondogatták, hogy idén megkaptuk a lehetőséget a cégtől, hogy induljunk, mint csapat.
Az engedély után persze jött a logisztika, hogy ki lesz a csapatban, kinek milyen szerep jut. A csapat 4 pilótából áll, 1 sajtósból és több segítőből (5 fő) áll, valamint a háttérstábból. Mint a csapat egyetlen női tagja, a sajtós szerepét vállaltam fel.
A szerviz csapat konténerben érkező robogók közül választott egy típust, és 1-1 darabot. Amiből összeépítették a versenygépet a versenyszabályzat betartása mellett. Szabadidőben, munka utána, hétvégeken a győri és törökbálinti szerviz csapat együtt dolgozott a robogón. Valamint egy alkalommal a pilóták a Kakucsi ringen is tesztelték.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Részletek magáról a versenyről…
Ez egy 24 órás amatőr robogóverseny, széria 50 ccm-es robogókkal. Igen 24 órán keresztül megy folyamatosan a robogó és csak a pilóta cserélődik. De ez nem is igazán egy nap, inkább egy hétvége.
Az idei talán eddigi legmelegebb hétvégéjére esett az idei verseny. 2023. augusztus 25-én, pénteken, elindult a kitelepülés a Visontai versenypálya mellé. Marci, a 2. számú pilótánk, fel is avatta a pályát. Megvizsgálta, hogy a pálya burkolata mennyire kompatibilis a motor burkolatával. Szerencsére mindenki egyben maradt.
Még több kép a robogóversenytől a galériában
Szombat reggel már izzott a levegő a versenyhangulattól és a melegtől is. Megtörtént a csapat regisztráció és a gépátvétel is. Majd déltől indult a szabadedzés, időmérő.
Csapatunk a 11. helyről rajtolt 15 órakor. Igen a rajt, a pálya egyik szélén a leállított robogók, a másik oldalon a teljes bőrruhában versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, beindítják és indulhat a verseny.
Peti, az 1. számú pilótánk, csodásan kapta el a rajtot. Az első etapjában 6-7 helyig hozta fel a csapatot. A Visontai pálya kicsivel több mint 1 kilométer hosszú és 1:11-1:12 idővel fejezte be a köröket. Délután a 30 fok feletti hőmérséklethez még hozzá jött az aszfalt melege.
Napnyugtáig minden pilótánk (Peti, Marci, Endre, Kristóf) ment egy menetet, és sikeresen második helyre felhozták a csapatunkat. A pilóták boksz kiállásnál váltották egymást, míg a szerviz csapat megtankolta a robogót.
Napnyugta után se állt meg a verseny! Átléptünk az verseny éjszakai szakaszába, ahol a sötétséghez társul a robogók egyenletes zúgása. A pilóták változatlanul rótták a köröket óráig. Aki nem a pályán volt, az próbált pihenni, hiszen még hosszú a verseny.
A sajtósból táblázóvá váltam. Egy kis fehér tábla segítségével kommunikáltunk a versenyzővel, ő meg az előre megbeszélt kézjelekkel válaszolt. Nappal is fontos volt a kapcsolattartás, de éjjel csak így tudtuk biztatni egymást.
A hűvösebb idő segítette a hűtésünket, és nagyszerű teljesítménnyel Endre megfutotta a csapat legjobb köridejét (1:07).
A felkelő Nap köszöntötte a versenyzőket, pont szembe sütött nekik a célegyenesben. Csodás látvány volt a napfelkelte, és tudtuk, hogy a verseny felén túl vagyunk. Még mindig 2. helyen voltunk. Innen kezdődött az imádkozás, hogy ha már eddig bírta, akkor a végéig tartson ki a technika, ne legyen esés, ne legyen gond…
Percről percre mennek a körök, a 20 órában már érződik, hogy a gép nem az igazi. Jött a piros zászló.
A versenyt megállították 15 percre. A szerviz csapat döntött hátsó kereket cserélt és hajtást. F1 szintű gyorsasággal és precizitással 8 perc alatt végeztek a művelettel. A verseny folytatódik, a vasárnap dél is elmúlt már. Mindenki izzadt, fáradt, éhes, nyűgös, de kitartunk, hiszen még van pár óra.
Elérkeztünk a befutóig. Vasárnap 15 órakor a kockás zászló feltűnt. Csapatunk 1159 kört tett meg a pályán és 2. helyen futott be ezáltal.
Örömmámorban úsztunk, hogy ilyen hihetetlen teljesítményt hoztunk – újoncként, egy japán, léghűtéses robogóval. Újoncként – azt mondták, egy új csapatnak évek kellenek mire az első 10-be ér. Japán robogó (Suzuki ZZ inch up sport 50 cc) ami ráadásul léghűtéses – a csapatok nagyrészt olasz, vízhűtéses robogókkal voltak.
Végeredmény:
- Kanyarvadász Racing TM
- Red Baron Racing
- Joe Bar Team
Lezárás
Az önfeledt ünneplés után, igazi versenyhangulatban még egy gépátvizsgálás történt, majd egy eredményhirdetés. Majd egy összepakolás, ami alatt már a következő versenyen való részvételt tárgyaltuk. Elkapott a gépszíj minket…
Nagyon fárasztó volt ez a versenyhétvége, de egyedülálló volt a hangulata. Embert és gépet próbáló verseny volt, ami közelebb hozta a csapatunk tagjait. A verseny feelingje, a robogófüst, a motorok zümmögése beette magát az emberbe, így megfertőződtem/megfertőződtünk. Jövőre is jövünk!