fbpx

Már ránk is gondolnak – élményeim a Budapest Motor Kiállításon

budapest motor kiallitas 2007 14A Budapest Motor Kiállítás majdnem minden kiállítója figyelembe vette ebben az évben, hogy a rendezvényen nem csak férfi látogatókra számíthat. A motorgyárak gyártanak “kezdőknek és nőknek” motorokat, a ruházatban pedig itthon is dívik már a rózsaszín és a halványkék. Azért aki keres, talál… láttam például feketét és pirosat is női fazonban.

Már az első napon több ezer látogató kereste fel a Budapesti Vásárközpontban a Szabadidő 2007 kiállítást. A 6. Nemzetközi motorkerékpár szakkiállítást és a 12. Nemzetközi sport és életmód kiállítást Somogyi Zoltán államtitkár rövid beszéddel nyitotta meg délelőtt 11-kor. A 14. Nemzetközi fegyver-, horgász-, vadász kiállítást Benedek Fülöp, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára vezette be kicsivel később.

Az idei évben újdonság, hogy az “A” pavilon teljes területét megkapták a motoros cégek. Ennek egyik oka, hogy a régi hagyományokra visszavezethető Interwheel motorkerékpár szakkiállítás nem bírta tovább a tempót, ezért idén már nem rendezték meg. Egy rendezvénnyel szegényebbek lettünk tehát, de gazdagabbak egy sokkal teljesebb, átfogóbb és változatosabb eseménnyel. Ezen a hétvégén már senkinek nem kell döntenie, hogy a kiskereskedőkre vagy az importőrökre kíváncsi-e, hiszen egy helyen találkozhat mindenkivel.

A kiállított termékek színes palettáját felsorolni is képtelenség, azért a teljesség igény e nélkül megpróbálkozok vele. A motoros felszerelést, ruházatot, alkatrészeket forgalmazó cégek közül mindenki jelen van, ezért a helyszínen vásári árakon lehet hozzájutni bármilyen hiányzó felszereléshez a termo- és bőrruháktól a bukósisakon keresztül a gumiig. A motorkerékpár importőrök 2007-es újdonságaikat első alkalommal mutatják be most Magyarországon, ezért aki élőben is meg szeretné csodálni a legújabb motorokat, vagy a későbbi álmodozáshoz igénye van rá, hogy felüljön valamire, mindenképp itt a helye.

A Honda 2007-es újdonságairól sokat olvashattunk már, de itt az idő, hogy alaposan körbe is járjuk őket. Az új modellek közül szerintem a CB600F Hornet, és a VT750DC Shadow Spirit lenne a legkényelmesebb a gyengébbik nemnek, de aki szereti a kihívásokat, próbálkozhat a CBR600RR-rel, vagy a magasabb növésűek a XL1000V Varaderoval is.

A Kawasaki standján a gyengébbik nemet még mindig az EN-6n és EN-6f modellek várják, de érdekes lehet számunkra a Z750 is. A VN900 Classic a cruiserek kedvelőinek készült, alacsony üléspozícióval, kényelmes, cruiseres testhelyzettel. Az FMX650 a városban közlekedők számára készült, és talán alkalmas jármű lehet bevállalósabb hölgyeknek.

A Yamahánál a hölgyek elsősorban a robogók közül válogathatnak. A cég nem gondolt idén speciálisan a nőkre. A megújult FZ6 mégis találhat rajongót a motoros nők körében, de továbbra is az egyhengeres 660 cm3-es MT-03-at ajánlják a könnyebb, kezelhetőbb motorra vágyó vásárlóknak. Aki ilyen motort vesz, az egyből tagja lehet a tavaly megalakult MT márkaklubnak is. A tagok erre az évre is nagy túrákat, és emlékezetes kalandokat terveznek, ahogy a teljesen új Star klub tagjai is. A klubban a Drag Star tulajdonosok mellett minden túrázni vágyót szívesen látnak.

A Suzuki idén 600 négyzetméteren mutatja be teljes modellpalettáját. A nagy durranások a MotoGP GSV-R és B-King is kinn vannak a standon. A megújult Bandit kisebbik testvére, a GSF 650 pedig remélhetőleg éppolyan sikeres lesz, mint a korábban sok hölgy által választott 600-as rokon.

A kiállításon a Piaggio bemutatja háromkerekű, MP3 fantázianevű robogóját, a BMW, az Aprilia, a KTM, a Kymco, a Hyosung is teljes modellpalettájával van jelen, azonban vannak kevésbé ismert, sőt Magyarországon még teljesen újdonságnak számító márkák is. Ilyen például a Royal Enfield – az angol motorkerékpárt a mai napig Indiában gyártják, a benzintankot most is kézzel festik az indiai motorművészek. A Sachs márka importját nemrég vette át a Hobby Motors cég. Hogy őszinte legyek, a standjukon található mattfekete-piros 125-ös Mad Ass számomra a kiállítás kedvence.

budapest motor kiallitas 2007 4budapest motor kiallitas 2007 31budapest motor kiallitas 2007 49budapest motor kiallitas 2007 56

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x