EseményekHírekMotorverseny

Lotte van Drunen 17 évesen WMX világbajnok lett

A 2024-es FIM Női Motokrossz Világbajnokság szezonjának utolsó fordulója a törökországi Afyonban izgalmas befejezést hozott a bajnoki küzdelemben.

Mindössze 17 pont választotta el a bajnokságot vezető De Baets Yamaha MX-Team versenyzőjét, Lotte van Drunent legközelebbi riválisától, az RFME Spain National Team versenyzőjétől, Daniela Guillentől, így a tét nem is lehetne nagyobb, hiszen a versenyzők a döntő összecsapásra készültek. Ez a végső forduló volt hivatott eldönteni, hogy ki lesz a WMX világbajnoka, mindkét versenyző felkészült arra, hogy mindent a pályán hagyjon a motokrossz ezüstéremért.

Forró és száraz körülmények között az afyoni pálya egyedülálló kihívást jelent, a változó magassági viszonyok jelentős szerepet játszanak a motor beállításában és a versenyző alkalmazkodásában. Ahogy a versenyzők a hullámos terepen navigáltak, a változó körülmények kezelésének és az irányítás fenntartásának képessége kritikus volt. Mivel a bajnoki cím volt a tét, az utolsó forduló intenzív versenyzést ígért, és egy olyan küzdelmet a célba érkezésig, amely a szurkolókat a székük szélén tartotta.

Lotte Van Drunen ezen a versenyen is megőrizte hidegvérét, és az 5. helyezéssel karrierje első FIM WMX világbajnoki címét szerezte meg mindössze 17 évesen, ami lenyűgöző és nagyon ígéretes a következő szezonokra nézve. Van Drunen megalapozta magát, mint a WMX egyik erőssége.

A verseny a FontaMX-es Kiara Fontanesi fantasztikus rajtjával kezdődött, míg Daniela Guillen a harmadik helyen végzett, közvetlenül Charli Cannon előtt. Duncan azonban gyorsan az élre tört, és korán átvette a vezetést. Lotte Van Drunen az ötödik helyről indult, de nem vesztegette az idejét, és kihívta Cannont, aki kezdetben a negyedik helyen állt. Az első körben Van Drunen megelőzte az ausztrál versenyzőt, de Cannon visszavágott, és ideiglenesen visszaszerezte a negyedik helyet, mielőtt Van Drunen ismét bebiztosította a pozíciót.

Az élen Duncan tekintélyes előnyre tett szert, és a 4. körre nyolc másodperces előnnyel elhúzott Fontanesi előtt. Mögöttük Guillen majdnem veszélybe sodorta a versenyét, amikor egy agresszív előzéssel megpróbálta megelőzni Fontanesi-t belülről, és közel került a bukáshoz, de sikerült talpon maradnia. Bár a mozdulata sikertelen volt, Guillen folytatta a második helyért folytatott harcát.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Eközben Van Drunen saját csatájában találta magát, és megtartotta a negyedik pozíciót, miután Cannon-nal és a SYE Racing Team 423-as Larissa Papenmeierrel is összecsapott, és négy másodperccel az élen álló trió mögött végzett.

A Schmicker Racing versenyzője, Lynn Valk nem olyan versenyt futott, mint amilyenről álmodott volna, hiszen bár nem a megszokott tempót diktálta, a 9. helyen találta magát, a motorja cserbenhagyta, és a verseny közepén kiállni kényszerült, így komoly hátrányt szenvedett a bajnokságban, mivel elvesztette a 3. pozíciót Fontanesi-vel szemben.

A 11. körből a 7. körben Guillen döntő lépést tett, végül megelőzte Fontanesi-t a második helyért, és két fontos pontot szerzett a Van Drunen-nel a bajnoki címért folytatott csatájában. Fontanesi azonban könyörtelen maradt, közvetlenül Guillen hátsó kerekén maradt, és nem engedte, hogy elhúzzon. Tudva, hogy minden pont létfontosságú lehet, mivel már csak egy futam van hátra a bajnokságból, Fontanesi továbbra is kemény nyomást gyakorolt Guillenre, hogy megőrizze második helyét.

A csata intenzitása ellenére Van Drunen megőrizte higgadtságát, és a futam során végig megtartotta a negyedik helyet, teljesen tudatában annak, hogy 13 pontjával már csak nyolc pontra van szüksége a második futamban ahhoz, hogy megszerezze élete első WMX világbajnoki címét. Az élen Duncan mesteri teljesítményt nyújtott, és az elejétől a végéig teljes kontrollt mutatott. Újabb győzelmet aratott egy olyan pályán, amelyet egyértelműen szeret, hiszen az eddigi öt afyoni futamból négyet megnyert.

A 2. futamra való átállással a színpad egy intenzív és drámai befejezéshez készült egy felejthetetlen szezonban. A tét nem is lehetne nagyobb, és minden szem Van Drunenre és Guillenre szegeződött, ahogy ezen a szombatinál hűvösebb napon a végső dicsőségért küzdöttek. A rajt úgy tűnt, hogy Van Drunen számára minden rendben lesz, mivel az élen ugrott ki a kapun, de valószínűleg a pillanat érthető idegessége miatt az első kanyarokban visszaminősült az 5. helyre, míg a hatszoros világbajnok Fontanesi volt az, aki fölényesen vezetett Guillen előtt, akinek sikerült gyorsan a 2. helyen találni magát a meglepett Cannon előtt, aki csak az idei első WMX fordulóján versenyzett, de megmutatta a nagyszerű tempóját.

Cannon rögtön Guillent üldözte, míg Duncan a 4., Danee Gelissen (Ceres 71 Racing) pedig az 5. pozícióban találta magát. A holland végül a 8. helyen végzett. A versenyen a nehéz körülmények között a pálya nehézkessé tette az áthaladásokat, és a 10 körből 7 körön keresztül nem sok mozgás történt. Egyedül Valk ment a 10. helyről a nyitó körben a 6. helyre, megmutatva, hogy megvan a tempója ahhoz, hogy az élre küzdjön.

Aztán Duncan egy nagyszerű mozdulattal megelőzte Cannont, hogy a 7. körben a 3. helyre kerüljön. A kiwi tempója nagyszerű volt, és Guillenre rohant, csakhogy Guillen visszaválaszolt neki, miközben növelte a tempóját, és elhúzott, hogy Fontanesi mellett találja magát. Fontanesi aztán 1 körrel a vége előtt hibázott, ami az összesített győzelmébe került, mivel Guillen és Duncan megelőzte őt. Cannon az erős 4. helyen végzett, és az egész hétvégén nagyszerű versenyzést mutatott be, és összességében a lenyűgöző 4. helyet szerezte meg.

Daniela Guillen 2-1 arányban megnyerte a szezon utolsó fordulóját, és ezzel bebiztosította ezüstérmét a bajnoki dobogón. Duncan szintén a dobogó 2. fokára állhatott fel 1-2-vel, bár a bajnokságban az 5. helyen végzett. Egy késői hiba ellenére Kiara Fontanesi felállhatott a szezon utolsó dobogójára, hogy bebizonyítsa, még mindig harcban van az első helyekért. Afyonban nyújtott teljesítményének köszönhetően a bajnoki bronzérmet is megszerezte.

A nap és az év hőse azonban Lotte Van Drunen volt, aki mindent megtett, amit kellett, hogy megszerezze az aranyérmet. Ő lett a 2024-es WMX világbajnok, ami a fiatal holland versenyző számára egy valóra vált álom.

Lotte Van Drunen:

„Nem tudom elhinni. Még mindig olyan fiatal vagyok, és olyan keményen dolgoztunk érte, és most, hogy ez máris sikerült, az valami hihetetlen. Szeretnék nagy köszönetet mondani apukámnak, mert ő az ember mindezek mögött. És köszönöm anyukámnak, a bátyámnak, a barátaimnak és a családomnak, a csapatomnak, az edzőimnek, mindenkinek, aki támogatott. Ez őrület! Az álmok valóra válnak. Ezt láthatjuk most. Elég nagyszerű szezon volt. Voltak rossz eredményeim, de voltak nagyon jó eredményeim is. A kezdéseim rosszak voltak, és az összes kilövés is. Szóval, igen, azt hiszem, ez nem is lehetett volna jobb. Nagyon büszke vagyok magamra és a körülöttem lévőkre, mert nélkülük ez soha nem lett volna lehetséges.”

Daniela Guillen:

„Először is szeretnék gratulálni Lotte-nak. És igen, a mai egy jó nap volt számomra, mert megnyertem a futamot, így nagyon jól fejeztem be a bajnokságot. Ami jó érzés, megvolt a ritmusom, és aztán jól végeztem. Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak is az idei évért, valamint anyukámnak és a nővéremnek. Köszönöm.”

Kiara Fontanesi:

„Őszintén szólva, sokkal jobb lett volna GP-t nyerni, de nem ez a GP volt az, ami megváltoztatta volna az életemet. És fontos volt számomra, hogy visszajöjjek a végére, mert biztos, hogy ha nem veszítek annyi időt az utolsó körben, akkor nem tudtam volna nyerni és megnyerni a GP-t. Ez csodálatos lett volna, de igazából semmit sem változtatott volna a bajnokságon. Szóval nagyon boldog vagyok, hogy ez az első verseny, amit a gyerekeim nélkül teljesítek, szóval csak köszönni akarok nekik!”

WMX – 1. futam – Top 10-es besorolás:

  1. Lotte Van Drunen (NED, YAM), 266 pont;
  2. Daniela Guillen (ESP, GAS), 253 p.;
  3. Kiara Fontanesi (ITA, GAS), 212 p.;
  4. Lynn Valk (NED, KTM), 204 p.;
  5. Larissa Papenmeier (GER, HON), 179 p.;
  6. Courtney Duncan (NZL, KAW), 177 p.;
  7. Sara Andersen (DEN, KTM), 175 p.;
  8. Malou Jakobsen (DEN, KTM), 131 p.;
  9. Danee Gelissen (NED, YAM), 129 p.;
  10. April Franzoni (FRA, HON), 104 p

WMX – 2. futam – Top 10 besorolás:

  1. Daniela Guillen (ESP, GASGAS), 26:47.878;
  2. Courtney Duncan (NZL, Kawasaki), +0:14.607;
  3. Kiara Fontanesi (ITA, GASGAS), +0:21.630;
  4. Charli Cannon (AUS, Honda), +0:25.253;
  5. Lotte Van Drunen (NED, Yamaha), +1:48.029;
  6. Lynn Valk (NED, KTM), +1:54.269;
  7. Larissa Papenmeier (GER, Honda), +2:13.886;
  8. Danee Gelissen (NED, Yamaha), +2:17.538;
  9. Mathea Seleboe (NOR, Yamaha), +2:21.095;
  10. April Franzoni (FRA, Honda), +2:35.623;

WMX összesítés – Top 10 besorolás:

  1. Daniela Guillen (ESP, GAS), 47 pont;
  2. Courtney Duncan (NZL, KAW), 47 p.;
  3. Kiara Fontanesi (ITA, GAS), 40 p..;
  4. Charli Cannon (AUS, HON), 34 p.;
  5. Lotte Van Drunen (NED, YAM), 34 p.;
  6. Larissa Papenmeier (GER, HON), 29 p.;
  7. Danee Gelissen (NED, YAM), 25 p.;
  8. Martine Hughes (NOR, KAW), 24 p.;
  9. Mathea Seleboe (NOR, YAM), 21 p.;
  10. April Franzoni (FRA, HON), 21 p.;
  11. Malou Jakobsen (DEN, KTM), 20 p.;
  12. Sara Andersen (DEN, KTM), 18 p.;
  13. Lynn Valk (NED, KTM), 15 p.;
  14. Lucy Barker (GBR, KTM), 15 p.;
  15. Alexandra Mass

WMX világbajnokság – Top 10 besorolás:

  1. Lotte Van Drunen (NED, YAM), 282 points;
  2. Daniela Guillen (ESP, GAS), 278 p.;
  3. Kiara Fontanesi (ITA, GAS), 232 p.;
  4. Lynn Valk (NED, KTM), 219 p.;
  5. Courtney Duncan (NZL, KAW), 199 p.;
  6. Larissa Papenmeier (GER, HON), 193 p.;
  7. Sara Andersen (DEN, KTM), 180 p.;
  8. Danee Gelissen (NED, YAM), 142 p.;
  9. Malou Jakobsen (DEN, KTM), 140 p.;
  10. April Franzoni (FRA, HON), 115 p

WMX gyártók – Top 10 besorolás:

  1. Yamaha, 285 pont;
  2. GASGAS, 282 p.;
  3. KTM, 236 p.;
  4. Kawasaki, 211 p.;
  5. Honda, 198 p.;
  6. Husqvarna, 57 p.;

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük