HírekMotorbemutatóMotorok

Láttál már 48 hengeres, kétütemű Kawasakit?

48 hengeres Kawasaki Tinker Toy

Az elmúlt néhány évben a motorkerékpárok hengerszámai úgy hullanak, mint a legyek. A legtöbb kezdő motorkerékpár már csak egyhengeres, és még a középsúlyú sportmotorok is soros négyesről párhuzamos ikermotorokra váltottak. De mi lenne, ha a másik irányba is mehetnénk?

Mi lenne, ha egy 48 hengeres motorod lenne? Nos, a Bonhamsnek köszönhetően megteheted: aukcióra bocsátottak egy 48 hengeres, kétütemű, 4,2 literes Kawasakit.

Nyilvánvaló, hogy a több henger jobb. Ez már többször is bebizonyosodott, a Vipertől kezdve a sokat próbált 16 hengeresig, így egy 48 hengeres Kawasaki nyilvánvalóan 48-szor olyan jó lesz, mint egy szánalmas kis Ninja 500-as. Így a 76 000 dolláros kikiáltási ár – ami mindössze 14-szerese egy Ninja 500-as minimálárának – egyenesen lopás.

A Tinker Toy-t, ahogy a motorkerékpárt nevezik, Simon Whitelock építette az Egyesült Királyságban azzal a kifejezett céllal, hogy Guinness-világrekordot állítson fel: A legtöbb hengerrel rendelkező motorkerékpár. Whitelock a Kawasaki KH250-eséből vette az aprócska 250 köbcentis háromhengerest, és 15 további KH250-es motorra csavarozta, a nagyon hosszú motorkerékpár mindkét oldalán nyolcat.

48 hengeres Kawasaki Tinker Toy

Ilyen masszív motorkonfigurációval a Tinker Toy-nak már csak az indításhoz is külön 125 köbcentis motorra van szüksége. Goldwing felfüggesztésen közlekedik, BMW sebességváltót használ, és rengeteg egyedi víz- és elektromos vezetékkel és hegesztéssel rendelkezik – valóban egy márkákon és határokon átívelő jármű.

A Bonhams tavaszi Stafford Sale-jén lehet licitálni a motorra. Ez egy egyszeri lehetőség, ebből a motorbólbiztos nem fog szembejönni az úton még egy.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Forrás: Jalopnik, Képek: Bonhams

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük