HírekMotorokMotoros jogosítványMotorozás

Különbözeti vizsga a “B125”-nél

alt

December 1-jétől már él a határozat, miszerint a „B”-s jogosítvánnyal rendelkezők különbözeti vizsgát tehetnek a 125 köbcentis motorok vezetéséhez.

Ha tavasszal újra beindul a motoros oktatási szezon, készülhetnek az iskolák a jelentkezőkre.

A leendő tanulók tehát, a meglévő „B” kategóriás jogosítványukkal, lehetőséget kapnak arra, hogy megszerezzék az „A1” alkategóriás jogsijukat. Ezzel az engedéllyel a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárt vezethetik majd.

Ami az óraszámokat illeti, a vállalkozó szellemű delikvenseknek három elméleti, valamint két gyakorlati órán kell részt venniük. Valamint, KRESZ– és forgalmi vizsgát kötelesek tenni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A következő kérdése mindenkinek a piszkos anyagiakra irányul. Előreláthatólag 30-35 000 Ft-ba fog kerülni a különbözeti vizsga.

Ezek után mérlegre teheti az ember a dolgokat, és még van pár hónapja tavaszig, hogy eldöntse, menni vagy nem menni…

Ha mindezt végig csinálja motorosunk, és úgy meghozza a kedvét a 125-ös vas a motorozáshoz, egy éven belül kategóriát bővíthet. Vagyis, akár az „A” korlátlan jogosítványt is megszerezheti. Ekkor tíz gyakorlati órán kell részt vennie, valamint járműkezelési- (rutin), és forgalmi vizsgát kell tennie.

Felmerül a kérdés, hogy ha a „B”-s jogosítvánnyal rendelkező egyén rögvest mondjuk az „A” kategóriás jogsit akarja magáénak tudni, miért kell végig ülnie egy normál tanfolyamot, 22 órás elmélettel és 16 órás gyakorlattal? Plusz kresz-, járműkezelési-(rutin), és forgalmi vizsgát kell tennie az illetőnek. Ha a 125-öshöz nyitottak egy kiskaput, a többi kategória megszerzéséhez miért nem?

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük