HírekMotorbemutatóMotorok

Középkategóriás kalandmotor és elektromos strandcirkáló a Brixtontól

Brixton Eicma 2022

A Brixton Layback és a Brixton Crossfire Storr 500 koncepciómotorkerékpárok a fiatal osztrák motormárka unortodox megközelítésének és kreatív szabadságának példái.

Az 1916-ban alapított osztrák családi vállalkozást ma a dédunokák vezetik. 2015-ben az EICMA alkalmával bemutattak egy klasszikus motorkerékpár koncepciót BRIXTON néven, ami olyan nagy sikert aratott, hogy önálló motorkerékpár márkaként jegyezték be. Az első Brixton Motorkerékpárokat két évvel később, mindössze öt éve szállították ki a kereskedőknek.

A hatalmas sikerre való tekintettel, nem sokkal a korai 125 köbcentis modellek után következtek az első negyedliteres gépek, amit a Brixton első középkategóriás motorkerékpárja követett. 2019-ben a Crossfire 500-as került forgalomba. Végül 2022-ben megkezdődött a régóta várt Cromwell 1200 sorozatgyártása is.

A 2022-es EICMA kiállításon két vadonatúj koncepciót mutatott be a Brixton:

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Brixton Storr Eicma 2022

Brixton Crossfire Storr 500: Elpusztíthatatlan szikla Skócia északi részéből

A Storr név a skót Skye szigetén található azonos nevű sziklaképződményből származik. A zord északi táj nem különbözik a kaland-motorkerékpár vad dizájnjától. A Storr az első modell, amelyet a Brixton a salzburgi székhelyű R!de tervezőstúdióval együttműködve fejlesztett ki.

A járműben megtalálható a Brixton Crossfire 500-as sorozat nagy elismerést kiváltó motorja, amely ma már kivételes megbízhatóságáról is ismert. A Brixton Storr radikálisan haszonelvű, minden a célját szolgálja – a magas szélvédőtől az előre húzott tankperemeken keresztül, a hosszú csomagrögzítő csövekig és a hátizsákszerű hátsó csomagtartóig.

Azt, hogy ez a koncepció csiszolatlan változata később a sorozatgyártásba is bekerül-e nem tudjuk. – mindenesetre a Brixton korábban az EICMA motorshow-n bemutatott prototípusait és koncepciómotorjait többször is sorozatgyártásba küldte.

Brixton Layback Eicma 2022

Brixton Layback: Nyugodt strandcirkáló elektromos motorral

A Brixton Layback koncepció sokkal lazább. A Brixton a gördeszka és a szörfözés világából kölcsönöz, akárcsak a gördeszkatartós BX 125 SK8-nál – de itt, a Layback esetében egészen másképp. A Layback laza szörfözésre utal, amelyben a szörfös hanyatt dől a deszkán. A mélyen ellazult testtartás is bele van írva a koncepcióba.

A Layback az idei EICMA egyik motorjához sem hasonlítható. Ez az első Brixton villanymotorral, a széles akkumulátorcsomagot masszív acélcsövek támasztják alá, és a lehető legalacsonyabbra szerelték. A tetejére jöhet a strandtáska és az ülésre terített strandtörölköző.

Nyilvánvaló, hogy a Brixton azt szeretné, ha a Layback a lehető legnyugodtabb és legcsendesebb jelenség lenne a strandon – ez egy kétkerekű, villanymotoros strandcirkáló és egy teljesen praktikus motor, amely nem akarja magát túl komolyan venni.

Brixton Eicma 2022

A teljes 2023-as Brixton modellpaletta megtekinthető volt az EICMA-n.

A BRIXTON idei megjelenése a milanói motorshow-n a teljesítményünket is tükrözi. 2015-ben egy 125-ös Brixton prototípus állt itt az EICMA-n. A 2017-es első eladásokat követően, már jó ideje több piacon is a BRIXTON vezeti az éves forgalomba helyezési statisztikákat a 125-ös (A1-es) új motoreladási listákban. Az akkor bemutatott egy darab nyolcadliteres klasszikus motorkerékpárhoz képest, idén 400 négyzetméteren 15 különböző megvásárolható típust mutattunk be (a két koncepciómotort a Storr-t és a Layback-et nem számítva) 125 és 1222 köbcenti közötti tartományban, magas minőségben.

Két dizájnvonal és egy kis bepillantás a Brixton jövőjébe

Legutóbbi EICMA alkalmából leleplezett két modell, amely azóta már sorozatgyártásba is került, a Cromwell 1200 és a Crossfire 125 voltak. Ezek a modellek a Brixton Motorkerékpárok két dizájnvonalát is tükrözik: A Cromwell-lel a klasszikus dizájn folytatása a cél, jellegzetes brit vonalvezetésű hagyományos megjelenésű motorkerékpárokat szeretnénk a világ minden tájára szállítani.

A Crossfire vonal az izgalmas megjelenésű és időtlen motorkerékpárok családja. Azt azonban, hogy a fiatal motormárka valószínűleg a jövőben sem szűkül le a „retro” és a „modern” kifejezésekre, a két legújabb koncepciómotorkerékpár is jelzi, valamint a Brixton központi nyilatkozata a vásáron, miszerint a szlogen továbbra is a márka jelképe lesz és együtt fog élni a brixtoni közösséggel.

Brixton Eicma 2022

A BRIXTON MOTORCYCLES-ről

„Bármelyik irány, amíg az a sajátod.” Ezzel a mottóval mutatta be az osztrák KSR Csoport az új BRIXTON MOTORCYCLES márkát az EICMA nemzetközi motorkerékpár-vásáron Milánóban 2015-ben. Giccs nélküli klasszikus, ami a legújabb technológiával felszerelt – ezekkel az összetevőkkel kezdte meg a BRIXTON MOTORCYCLES a sorozatgyártását 2017-ben. A Brixton motorkerékpárokat világszerte mintegy 40 országba exportálják, és ezek közül sok országban a legnépszerűbb a 125-ös és 250-es kategóriában.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük