fbpx

EICMA 2015 – Véget ért a legnagyobb motorkiállítás

eicma 2015 1A 73. EICMA motorkiállítás szép hosszú múltú eseménysorozat, mely minden évben a legnagyobb durranásnak számít motoros berkekben. Itt mutatja be a motorkerékpár-gyártó szakma a legújabb modelleket, melyekkel a következő évben már a szalonokban találkozhatunk.

Bár már korábbi bemutatókon találkozhatott a nagyközönség ezzel-azzal, az EICMA keretein belül mindent egy helyen csodálhatott meg a sok motor őrült. A kiállítás jó alkalom továbbá arra is, hogy az olykor agyament, vagy épp korszerű, jövőbe mutató koncepciókat a nagyközönség elé állítsák, és figyeljék a potenciális vásárlói kör reakcióit. Vad elképzelésekben idén sem volt hiány, úgy, ahogy a jövő évi újdonságokban sem.

A legtöbb gyártó előállt sok-sok újdonsággal, és olyan gépezeteket is porondra állítottak, melyek alaposan megosztották a véleményeket. Sokan próbálkoznak betörni a piacra saját háromkerekű koncepciókkal, de már olyanok is akadnak, akik ezt még egy kerékkel megtoldották, és a hagyományos, kétkerekű motorok tulajdonságait ültették immár négykerekű gépekre, melyeknek természetesen nincs közük a quadokhoz.

A nagynevű cégek jövő évi újdonságaival már sokszor találkozhattunk a szaksajtó hasábjain. Az EICMA keretein belül testközelbe is kerülhettek a látogatók ezekkel az új jövevényekkel. Így többek között a Honda nagy visszatérőjét, a CRF1000L Africa Twin-t, a Yamaha R1 alapú, harcos külsejű MT10 nevű utcai gépét, a Suzuki egyik sport csúcsgépét, a GSX-R 1000-et, a Kawasaki szuper sport-túra motorját, a Ninja ZX-14R-t és a Harley-Davidson katonai hangulatot idéző Softail Slim S elnevezésű modelljét is megcsodálhatták a szerencsések.

Az újdonságok listája nagyon hosszú. Egyre több, eddig lefedetlen piaci szegmenst igyekeznek a gyártók lefedni. Sok alternatíva jön így létre a motoros közlekedést kedvelők számára. A fiatalabb korosztályra, a női motorosokra és a következő generációkra egyre többet gondolnak a koncepciók megálmodói. Ezek az újítások szép lassan beszivárognak a szalonokban megtalálható modellekbe is. Egy napon azt vesszük majd észre, hogy ami ma elképzelhetetlen, vagy futurisztikus, az már kézzelfogható valóság.

A sorozatgyártású motorok mellett a Nemzetközi EICMA Custom Bike Show alkalmával minden látogató betekintést nyerhetett az épített, egyedi motorok világába, és minden bizonnyal sokan meg is fertőződtek ezzel az irányzattal. A show keretein belül a legjobb és legszebb gépek versenyeztek a legjobb helyért, ahol négy kategóriában lehetett szavazni. A több mint ötven motor radical, modified, scrambler és racer kategóriákban indult. A jövőben több európai motoros kiállítás standjain is találkozhatunk ezekkel a csodákkal.

Természetesen idén sem maradt el a motoros csajok egyedi gépeinek szépségversenye sem, mely jól bizonyítja azt, hogy a nők számára is egyre vonzóbb a custom gépek világa.

A legnagyobb motorkiállításon nem csak a 2016. év szériagépei és a jövőt előrevetítő koncepciók jelentek meg, hanem számos, motoros kiegészítőt, ruházatot gyártó és fejlesztő cég is bemutatta újításait, és természetesen vásárolni is lehetett a portékákból. A kiállítás területén helyet kapott egy hatalmas motoros áruház, ahol ezekből az újdonságokból, és rengeteg egyéb, már jól bevált cuccból válogathatott az, aki a szezon végén már a következő idényre is gondolt, és előrelátóan felkészült a 2016-os év motoros hónapjaira.

Aki volt olyan szerencsés, hogy ellátogathatott a milánói motorkiállításra, átfogó képet kaphatott arról, hogy hogyan fognak festeni a jövő szériamotorjai, illetve arról is informálódhatott, hogy milyen irányba fejlődnek majd tovább a motorkerékpár gyártás trendjei. Mint oly sok másban, ebben az iparágban sem kerülhető el a folyamatos fejlődés. Azt viszont jó látni, hogy a haladás mellett a hagyományok sem vesznek ki a motoros világból, így egy-egy formával, technikai megoldással, fényezéssel sokan megőrzik az utókor számára azokat a gyökereket, ahonnan apáink álommasináinak története indult el.

eicma 2015 6eicma 2015 2eicma 2015 3eicma 2015 4eicma 2015 5eicma 2015 7

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x