fbpx

Motoros túra 1×1, avagy hogyan készülj fel az első hosszabb utadra

keil rita motoros tura 4Megosztanék veletek néhány személyes tapasztalatot, amelyek remélem majd nektek is hasznotokra válnak.

A motor műszaki állapotán túl érdemes sok más apróságra is odafigyelni, aminek fontossága majd épp az út során értékelődik fel.

Táskák

Az évek során nekem is változtak az igényeim, de sok függ a motor típusától, pl. milyen táska tehető rá, mi hol fér el.

Első külföldi útjaim során oldaltáska lógott a motoron. Ennél fontosnak tartom, hogy ne fix legyen, hanem olyan, amit bármikor lekaphatsz. (Akár ha az ülés felemelésével kell levenni, lényeg hogy ne odacsavarozott, mozdíthatatlan legyen.)

Miért? Ha kempingezel és a motor folyamatosan melletted van, semmi gond a fix táskával, de ha bérelt szállásod van, hiába bízol abban, hogy akár kint parkolva sem lesz semmi baja a járgánynak, de jó eséllyel a táska tartalmából szükséged lesz valamire. Nem kell egyesével szaladgálnod érte, vagy mindent az öledben behordani, s a másnap reggeli összepakolás is gyorsabb-könnyebb lesz ha egyszerűen a válladra kaphatod a motyód.

Extra tipp: Mindenemet nejlon zacskóba szoktam csomagolni, hogy egy nagy ázás esetén se érjen meglepetés, legyen mindig száraz váltóruhám.

keil rita motoros tura 3Jelenlegi motoromon már nem viszek magammal oldaltáskát csak egy vízhatlan hengert. Ez motoros boltokban is beszerezhető vagy túrafelszerelésekkel foglalkozó üzletben, hisz például a kajakosok is ilyet használnak.

Ez akkor is jól jöhet ha a már fent említett oldaltáskában nem férnek el a holmijaid, de ki is válthatsz vele minden mást, mert különböző űrméretekben létezik. Ha ezt az opciót választod, vegyél pár tartalék gumipókot is, és jól nézd körbe a motorod, hol tudod majd rögzíteni.
Egyetlen apró hátrány, hogy nincsenek benne rekeszek, mindent egyben dobsz bele, így érdemes odafigyelni mit milyen sorrendben teszel el, átgondolva mikor lehet rá szükséged.

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x