fbpx

Kovács Niki dobogón Katarban

A hétvégén megrendezett nemzetközi gyorsasági-motoros versenyen, Stock600-as kategóriában, Kovács Niki dobogós helyezést ért el a férfiak között.

A hölgy idén a katari bajnokság egészét teljesíti a Stock600-as kategóriában a QMMF, azaz a Katari Autó- és Motorkerékpáros Szövetség színeiben.

Az elmúlt versenyen, szokatlanul hideg (14-17 fok) és embertelenül szeles (40-65 km/órás szél) időjárás még a helyieket is meglepte, hát még a versenyzőket, akiknek a pályán maradásért is komoly harcot kellett vívniuk a hatalmas szélben.

Niki utoljára októberben ült motoron, így az elsődleges cél természetesen az volt, hogy visszarázódjon.

Ez a nehéz körülmények ellenére is egészen jól sikerült, hiszen már az időmérő után a harmadik helyen állt kategóriájában, viszont három tizeden belül két versenyző is a nyakában lihegett.

Az első versenyen – ebben a bajnokságban minden alkalommal két futam van egy versenynapon – Nikinek kellett néhány kör, hogy felvegye a ritmust, ami azt eredményezte, hogy kemény meccset vívott a harmadik hely megtartásáért, miközben a hasonló köridőket futó, egyenesben lényegesen gyorsabb, de a kanyarokban lassabb 1000 kcm-es motorokon futókkal is küzdhetett – a két kategória együtt megy.

Végül, a leányzó felállhatott a dobogó legalsó fokára a 2012-es indiai bajnokság első két helyezettje mellé, ráadásul három másodpercet javított előző napi köridején.

Csupán másfél órával később, a második versenyre tovább emelték a téteket, és már a második hely volt a cél. Egy jó rajt után, Niki valóban rajta tudott maradni a második helyezetten, sőt a táv felénél meg is előzte őt.

Ezután jött a nap peches része, ugyanis a hátsó gumi veszíteni kezdett a tapadásából. Olyannyira, hogy a végén már az is kérdés volt, be tudja-e fejezni a versenyt. Ilyen körülmények között lehetetlen volt tartani a korábbi köridőket, ami azt jelentette, hogy a második helyért való harc oda, sőt végül az újabb pódium is elveszett.

„Nagyon boldog vagyok, hogy a katari szövetség ismét bizalmat szavazott nekem. Ilyen hamar elkezdeni a szezont – ami reményeim szerint még sok mindent tartogat – hatalmas lehetőség. A hosszú kihagyás után nem gondoltam, hogy ennyire jól sikerül a kezdés, ráadásul karácsonykor egy nagyon komoly influenzán is átestem, ami meglátszott az erőnlétemen. A kétszer 15 körös verseny pedig igen megterhelő, főleg ilyen rövid időn belül.

Amikor a második futamon először estem le az ívről a célegyenes végén, azt hittem, hogy én hibáztam, de az következő jobbos kanyarban megint megcsúsztam, és ez aztán csak egyre rosszabb lett. Folyamatosan „estem-keltem”, a végén már csak arra tudtam koncentrálni, hogy egyáltalán behozzam a célba a motort, és minél több pontot mentsek a bajnokságban.

Persze nagyon bosszús voltam, mert könnyedén tudtam menni a második helyezettel, de a technikai sport már csak ilyen. A haragom akkor szállt el, amikor megláttam a gumit a box-ban, utána már csak nevetni tudtam kínomban. Sajnos kifogtam egy hibás gumit, mert a beállításhoz nem nyúltunk és a guminyomás is rendben volt. Ahogy mondani szokás, ez benne van a pakliban” – foglalta össze Niki a történteket.

A hétvége rangját két vb-s versenyző is tovább emelte, Anthony West (Moto2) és Bradley Smith (MotoGP) is jó téli edzésnek tartotta a SBK géposztályban való indulást.

West természetesen a QMMF csapat tagjaként indult, ahogy a szintén ausztrál Alex Cudlin, Nina Prinz (mindannyian SBK) és Kovács Niki, aki a 600-as kategóriában állt rajthoz.

West végül mindkét futamot magabiztosan nyerte meg, míg Smith az első versenyen második lett, a másodikról pedig technikai hiba miatt kiállt.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x