CsajokMotoros csajok

Katona Szonja motoros, airbrush festő és láncfűrésszel készít famunkákat

Katona Szonja2Katona Szonja nem csak vagány motoros csaj, hanem van egy gyengéje: mindent imád, ami zúg. Nos, a láncfűrész eléggé zúg – Szonja famunkákat készít. De ha ez nem lenne elég az alkotótevékenységekből, ráadásnak még airbrush festő is.

Mindenről kikérdeztük, kifaggattuk Szonját, akinek bepillantást nyerhetünk unalmasnak nem mondható, kihívásokkal teli életébe. Természetesen a motorozással kezdtük!

– Gyermekkoromban volt pár cimborám a faluban, akikkel őrültködtünk, és egy öreg Simson Schwalbe volt az első motor amin ültem. Utána a nagynéném sufnijából előkerült egy Jawa babetta. Azt a motort mindig szerelni kellett… Apukám értett a motorszereléshez, de sosem segített.

Azt mondta, tanuljam csak meg szépen egyedül megszerelni a motoromat. Mire kiélveztem volna, addigra leállt, iszonyat távolságra az otthonomtól, és persze milyen jó volt az a tekerhető pedál, ja de nem földúton. Amikor sokadszorra otthagyott, bevágtam a melléképületbe és soha nem nyúltam hozzá.

15 éves koromban meghalt édesapám. Utána 10 év telt el úgy, hogy nem volt közöm motorhoz, pedig nagyon szerettem volna. Pár haverom vett nagyobb motort a faluban és nagyon megfertőztek, akkor utas voltam egy 150-es Keway chopperen – benzintyúkoskodtam pár évet. Majd egy gyerekkori barátom, aki még a motorszeretet kapcsán is közel állt hozzám, úgy érezte, csak az a megoldás a magánéleti problémájára, hogy eldobja az életét.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez nagyon megviselt és a szememet is felnyitotta, hogy egyszer élünk, csak mi vagyunk a sorsunk kovácsai. Megcsináltam a korlátlan motor jogsit 2016 nyarán, majdnem 30 évesen, és a folyamat közben már megvettem a vasparipám, egy 1987-es Honda VT 500C-t, amit persze át is alakítottunk egy kicsit az én ízlésemre. Imádom és egy életre megtartom, ebben biztos vagyok! Majd mellé veszek motort, ha beleszeretek valamibe. De attól tartok az is átépítés gyanús lesz.

Az airbrush festést hány éve műveled?

– Igazából itt is a motoros barátoktól jött az ösztönzés. A nővérem férje fényező, így nem volt nehéz dolgom. Az első motor, amire festettem, egy Honda Vt 600 Shadow volt. Nagyon élveztem, mert szeretem a darkos- és misztikus világot, és egy Kaszást kellett rá festenem. Kedvelem a koponyákat is, ami a chopperesek berkein belül imponáló dolog.

 

Nincs még vége, lapozz!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük