EseményekMotorverseny

Jégeső és szélvihar Brnoban

acis team brno 4Acis Motorsport Lányai Brnoban is maximálisan teljesítettek, felkészülve vágtak neki a II. fordulónak. A pénteki nap szabadedzésekkel telt, próbáltak a lehető legtöbbet pályán lenni és minél jobb köridőt teljesíteni. Legjobb köridejüktől csak picit voltak elmaradva ez bizakodásra adott okot.

 

A május 30-31-i hétvége szombatján, délelőtt tökéletes időjárás mellett motorozhattak. Az első két mentet vették alapul a rajtrács kiírásánál, így a Hajni a 4. Zsófi pedig a 7. rajthelyről várta a versenyt, a szombat délelőtti utolsó menetben mindkét lány megfutotta élete legjobb köridejét a Brno-i versenypályán. Hajni 2:19,6 –ot Zsófi pedig 2:21,9-et ment, ez még jobban inspirálta a lányokat, és nagy izgalommal várták a versenyt.

Zsófi szokásához híven elindult a fiúk versenyén is, amit vihar miatt mindjárt az első körben leállítottak. A vihar dörgéssel, villámlással, nagy széllel és jégesővel érkezett, de szerencsére nem tartott túl sokáig, így esély volt rá, hogy a lányok versenye már száraz körülmények közt fog lezajlani. Ez pont így is történt.

A rajtot mindkét lány jól kapta el, Hajni mindjárt, az élről rajtolt két 1000 cm3-es motorral felvette a ritmust és meglógott a mezőny elől. Zsófi követte Őket. Majd jött az, amitől minden technikai sportot űző ember fél. Hajni végig fölényesen vezette kategóriáját, majd motorja a 5. körben látványosan belassult, és kívülről hallgatva is hallani lehetett, hogy nagy a baj, 3 henger működött. Már csak a szerencsén múlott minden, nagy előnyre tett szert, így már csak abban bíztak, hogy az emelkedőn is fel tud menni a motor és be tud gurulni a célba.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Zsófi remek motorozással végig tartotta a kategória 2. helyét, majd az utolsó körben megelőzték, Hajnit pedig az utolsó 20 cm-en, előzte meg egy R6-os lány. A végeredmény Hajni 2. Zsófi pedig a 3. helyen ért célba. A csapat mindent megtett a sikerért, és értékes pontokkal tértek haza. Most a legfontosabb, hogy Hajni motorja elkészüljön a most-i versenyhétvégére ami Június 20-án lesz.

Hajni: …nem is tudom, hol kezdjem, talán megyek időrendben. Pénteken reggel bemelegítő 3 körrel kezdtem, ami azért érdekes, mert a pénteki legjobb időmet ebben a 3 körben tettem meg. A pénteki nappal nagyjából elégedett voltam, de nem ilyen köridőért jöttem Brno-ba, így szombaton jobban rákészültem mentálisan az egészre, és sikerült is mindjárt 3 mp-et javítanom, és megfutottam életem legjobb köridejét, amivel már most nem vagyok elégedett és még jobbat akarok!

Gondoltam ezen javítok majd a délutáni szabadedzéseken és a versenyen. No ekkor jött a vihar, a sátorba 3-an kapaszkodtunk,hogy ne vigye el a szél, majd attól féltünk, hogy a jégeső szétveri teljesen, szerencsénkre épségben megúsztuk és már csak azért imádkoztunk, hogy a lányok versenye száraz legyen.

Zsófi fiús versenyét már a vihar első perceiben engedték el, amit rögtön le is intettek, aminek én személy szerint örültem, legalább nem kellett most duplán izgulnom érte. A versenyünkre teljesen felszáradt a pálya, a rajtot jól kaptam el és rögtön az élről rajtoló 1000-es motorokkal tartottam a tempót, a pálya középső szektorában minden körben ráestem a lányokra, ez nagyon felbuzdított és már kieszeltem a tervemet is az utolsó körre, és akkor abban a pillanatban eltűntek a lányok a szemem elől, először nem értettem mi történik, hisz a gázkart ugyanúgy csutkán húztam, majd különféle jelenségek jöttek a motortól, aztán furcsa hang. Legelső gondolatom az volt, hogy nem lett elég üzemanyag beletankolva, majd jött a felismerés, hogy nagyobb a gond, és jöttek a kérdések a fejemben, hogy mi tévő legyek.

Megnéztem: nem füstöltem, nem folyt az olaj, hátra néztem mögöttem sehol senki, ekkor arra a döntésre jutottam, hogy húzom ahogy csak tudom és ameddig megy a motor. A célegyenes előtt még arra is gondoltam, hogy hogy kellene most átsunnyognom a célegyenesen, hogy ne hallja meg az ellenfél csapata, ne tudjon jelezni neki, hogy gondban vagyok. Innentől kezdve nem rajtam múlt az egész, a gázkart teljesen lecsavartam és a fékhez nem nyúltam az utolsó körben, és egyfolytában a motorkámhoz imádkoztam, hogy tegye már meg hogy bevisz a célba, simogattam babusgattam minden ami csajos.

Az emelkedőktől nagyon tartottam, mert ott már alig ment a motor, a célegyenes előtti kanyarban hátra néztem és láttam amitől féltem, megjelentek a lányok, az egyik megelőzött, de az egy ezres motor volt. Próbáltam szélárnyékába beállni, hátha behúz, már a kockás zászlóra koncentráltam, és az utolsó 20 cm-en elhúzott mellettem egy r6-os. Rettenetes dühös lettem, a levezető kört nem is tudtam már megtenni annyira nem ment a motor, a szerviz útra kigurultam, és kiszellőztettem a fejem.

Talán még sosem voltam ennyire mérges, és nem tudtam most mire haragudjak, hisz ez a technikai sport, benne van, rettenetesen csalódott vagyok még most is, hisz én mindent megtettem, nem kevés időt, pénzt, energiát áldoztam ennek a versenynek. Természetesen örülök a 20 pontnak, és nagyon hálás vagyok az én kis Suzimnak, hogy behozott a célba. Nagyon sajnálom, hogy nem tudjuk rendbe hozni, új blokkot kell hogy kapjon, remélem hogy az új blokkal minden rendben lesz és elkészül időben.

Nagyon büszke vagyok Zsófira, még sosem láttam tőle ilyen hozzáállást, remekül teljesített a hétvégén, és remélem idén most-i pálya is elnyeri tetszését, és ilyen élvezettel fog motorozni mint Brnoban.acis team brno 1acis team brno 2acis team brno 3acis team brno 5acis team brno 6acis team brno 7acis team brno 8

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük