Itt jön a Yeti…
A Yeti Race versenyt minden év februárjában rendezi meg a Pannonia Ringen található Ducati motorszalon tulajdonosa.
Az idei eszement versenyre február 14.-én került sor. Akkor, amikor normális ember az orrát nem dugta ki az ajtón, mikor hótól elzárt településekről szólnak a hírek és átlagosan 40 cm-es hó borítja az ország döntő többségét. Nekem leső hallásra a címben található, nem túl szalonképes Aljas Kúszóbab nóta sor jutott eszembe.
Mi is ez a Yeti Race? Egy amatőr motorverseny, amin bárki indulhat, aki érez annyi agylövést, hogy február közepén két órát akar egy versenypályán körbe-körbe karikázni, és legalább 100 cm3 feletti a motorja (így volt a pályán SV1000, idomos Kawasaki Z12 és MZ is). Ezen kívül minden műszaki és optikai tuning megengedett, csupán a szöges gumi tiltott. No és persze a hótalp és a quad.
De nem csak ettől más ez a verseny. Verseny? Sokkal inkább buli. Nos, itt lehetőséged van arra, amire máshol nem. A verseny nem csupán a rendes menetirányban zajlik, hanem az első, egy órás futam után egyszerűen megfordul az irány és egy teljesen más pályán találod gyakorlatilag magad, és a bokszokból jobbra indulva következhetett a második egy óra. No ez volt a terv. Aztán e helyett:
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az élmény mellett a következő nyereményekért volt érdemes szétfagyni
- helyezett: 2 garnitúra Bridgestone gumiabroncs
- helyezett: 1 db Öhlins kormánygátló
- helyezett: 1 garnitúra Bridgestone gumiabroncs
A korábbi években metsző hideg, ám száraz pálya várta az indulókat. Hidegben most sem volt hiány, ám emellett fél méteres hó falak között és olykor hólepte pályán motorozhattak a bátor indulók. A három kategória a „Dry”, „Wet” és „Snow” közül most ez utóbbi nyert.
A szervezők az átlagosnál is nagyobb számú biztonsági emberrel készültek az igazi téllel szemben. Minden elismerés az induló versenyzők mellett a pályáért felelősöknek is, akik Kőműves Kelemennek is képzelhették magukat. Amit ellapátoltak, azt rövid idő belül a szél visszahordta a pályára. Aztán a szél megkönyörült és odábbállt, a nap pedig kíváncsian elő-előbújt. Végül 22 csapat, 50 indulóval jelent meg a megmérettetésen, és másfél óra alatt abszolválták a versenyt.
A szervezőktől olvashattuk ezt: „A Yeti Race célja, hogy a pályaversenyzés hazai holtszezonjának kellős közepén, februárban a legkiéhezettebb és legőrültebb motorosoknak lehetőséget adjanak egy jó motorozásra. A Yeti négy éves „vendégszereplésre” érkezett az Ostffyasszonyfa melletti pályára, most pedig hazatért északi lakhelyére. A sorozat tehát véget ért.”
A futam évről-évre nehezedett, ugyanis az első Yeti egy órás volt, a második másfél, tavaly kettő.
A szervezők mondatai azt sugallják ez volt az utolsó Yeti verseny. A nagy érdeklődés miatt azonban bízhatunk a havas szörny visszatérésében.
A verseny során a pilótacsere megengedett volt, sőt egy csapaton belül több motoros és több motor is nevezhetett. Így a pilótacsere úgy zajlott, hogy csak a köridők mérésére szolgáló transpondert kellett áttenni a pályáról beérkező motorról a váltásmotorra, és mehetett is tovább a team. Így nem vesztettek értékes időt a tankolással.
A leggyorsabb magyar csapat a „Speedtour SE” Fekti-Peresa páros lett.