Ismét büszkék lehetünk hazánk fiaira – AMD Motorépítő Világbajnokság 2016
A motorépítők soha nem állnak le. Fejükben ott a vezérhangya, hogy mindig valami újdonsággal kápráztassák el a világot, és egyedit alkossanak. Számukra a széria motorkerékpár, a hagyományos technikai megoldások és formák nem léteznek. Ők azok, akik kétkerekű műalkotásokkal fejezik ki magukat, és ez által valami egészen egyedit alkotnak.
Idén, a németországi Kölnben, az Intermot kiállítás keretein belül, október 5-9. között rendezték meg AMD Motorépítő Világbajnokságot, ahol ismét bebizonyosodott, hogy a magyar motorépítőknek stabil helyük van nemzetközi viszonylatban is a sok, egyedi gépet kreáló tehetség között.
A megmérettetésen a 23 országból érkezett 67 motorépítő összesen 82 gépcsodával vett részt az idén 12. alkalommal megrendezett bajnokságon. A versengés abszolút győztese a japán Suicide Customs csapata lett, akik az 1000 köbcentis, 1973-as Harley-Davidson alapjaira épült, Rumble Racer névre keresztelt géppel indultak és taroltak a Freestyle kategóriában.
A neves esemény második helyezettje a német Michael Naumann, vashengeres Sportster blokkal épült Simple Iron gépe lett, míg a dobogó harmadik helyén a belga Krugger Motorcycles, Lado elnevezésű, S&S 103-as erőforrás köré épített motorja végzett.
Ami kis hazánk motorkerékpár rajongóit leginkább érdekli, az természetesen a magyar srácok munkái, melyek idén is öregbítették a világban Magyarország hírnevét. A Team Ermi két géppel is indult, de Streetboardtracker nevű motorjukkal a Freestyle kategóriában nem sikerült bejutniuk az első 20 helyezett közé, és sajnos a Team Ermi SHVLHD gép sem végzett az első öt között a Retró átépítések között.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Ferry Custom Bikes motorja sem hozta meg a várt eredményt, mivel az Inked Naked Bike nem vágtathatott a Harley átépítések ötös fogatában, de így sincs szégyenkezni valónk a 9. helyezéssel. Honfitársainál sokkal szerencsésebb, és ezek szerint a bírák számára tetszetősebb, egyedibb alkotásokkal indult a Sapka Művek.
Sapiék három géppel érkeztek Kölnbe, ahol a Cafe Racer és a Retro kategóriában indított motorjaik a Team Ermi és a Ferry Custom Bikes-hoz hasonlóan nem került be az első ötbe. A BSA 42 és a Cafe Racer BMW mellett az igazi sikert harmadik gépük, az Ultima 113 blokkos Black Brass hozta meg nekik, mellyel a Freestyle kategóriában az első 20 díjazott között a 15. helyen végeztek, így méltán lehetnek büszkék magukra, ahogy mi is azok vagyunk rájuk.
Reméljük, a jövőben is sok díjat hoz majd nekik kreativitásuk, tehetségük, és egyedi látásmódjuk, amivel a motorkerékpárokhoz állnak, és műalkotássá varázsolják a tucatmotorokat.