fbpx

Ötödik lett az Időgép a Motorépítő Világbajnokságon

sturgisvb2007top3studiolHa nem is idén, egyszer majd a magyarok is fenn állhatnak Sturgisben a legjobb motorépítők között a dobogón.

Az egész egy kereskedőknek szóló eseménnyel kezdődött négy évvel ezelőtt a Custom Chrome cég Morgan Hillben lévő bázisán Kaliforniában. Idővel azonban az esemény növekedett, fejlődött, és lassan kinőtte korábbi helyét. Idén második alkalommal új helyszínén, Sturgisben, a Champions Parkban rendezték meg az AMD magazin (American Motorcycle Dealer) által szervezett motorépítő világbajnokságot, és második alkalom, hogy a nyilvánosság számára is nyitott az esemény.

Ahogy a rendezvény növekedett, úgy változott a nevezők összetétele is. Míg korábban elsősorban amerikai cégek nevezték be épített motorkerékpárjaikat, idén 11 különböző országból érkezett az a 70 műhely, akik összesen 77 alkotást állítottak ki. Idén az amerikai, kanadai, cseh, francia, német, ír, olasz, japán, spanyol és svéd résztvevők mellett második alkalommal képviselte hazánkat magyar építőműhely, a Sapka Művek. A világbajnokság nevezői a világ minden táján megrendezett előválogató versenyek győztesei, akik egyik díjként a világversenyre való kijutáshoz szükséges költség megtérítését nyerték.

A nevezők számának és összetételének növekedése magával vonja a közönség összetételének változását is. Mára a világbajnokság olyan társadalmi eseménnyé vált, ahol a világ legjobb építőműhelyei, valamint a motorépítő szektor és a sajtó képviselői találkozhatnak, és első kézből szerezhetnek információt a legújabb trendekről, a friss ötletekről.

Ötletekben pedig ismét nem volt hiány, hiszen minden műhely a legújabb alkotását állította ki a versenyen. Már napokkal korábban mindenki a végső sorrendet firtatta, hiszen a zsűri számára sem lehetett egyszerű a választás a rengeteg világszínvonalú építésből. Az izgalom természetesen az eredményhirdetés pillanatában hágott a tetőfokára, amikor a műsorvezető a színpadra szólította a győzteseket.

Idén az első díjat a svéd SE Service vihette haza. Stellan Egeland tavaly harmadik lett a Freestyle kategóriában élete második épített motorkerékpárjával. Idei gépe a néhány éve már divatos stílus, a deszkapályás motorkerékpárok által inspirált kétkerekű, amelynek hengereit és hengerfejeit egyedileg készítették a Knuckelhead blokkra.

A Husler 8-valve elnevezésű motor a mérnöki precizitásnak egész új jelentést ad. Az egy darabból készített háromszelepes hengerfejek és a kézzel faragott és formára csiszolt hűtőbordák azonban semmiségnek tűnnek az átalakított Norton váltóházhoz, és a vázra szerelt generátorhoz képest, amelyet a hátsó kerékhez kapcsolódó lánc hajt.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x