fbpx

Ötödik lett az Időgép a Motorépítő Világbajnokságon

sturgisvb20072ndA második helyezést a tavalyi világbajnok, a japán Chicara Nagata, a Chicara Motorcycles tulajdonosa viheti haza idén. A Chicara Art Two fantázianevű gép a tavalyi jól bevált szisztémát követve ismét egy Flathead blokk köré épült. A stílus is hasonló, megmaradt a rengeteg króm és a különleges első teleszkóp megoldás, azonban ezúttal a váz csupán az egyik oldalon rugózik hátul.

Ahogy a svéd Stellan, Chicara is angol motort választott donornak a váltó kialakításához. A négysebességes Triumph váltóház különleges formát ad a blokknak. Hogy az old school érzés még teljesebb legyen, természetesen a motor 28 hüvelykes, küllős kerekeket kapott.

A japánok idén taroltak, hiszen Chicara honfitársa, Keiji Kawakita, a tokiói Hot-Dock Custom Cycles tulajdonosa mászhatott fel a dobogó harmadik fokára. A Red Gladiator nevű gép a hagyományos bobber elemeket az európai streetfighter stílussal ötvözi, ami egy kifejezetten egyedi formát eredményezett.

A motor szíve a saját készítésű HR4V motorblokk, amely alapjában egy Harley-Davidson motor négyszelepes hengerfejekkel, és egyedi benzinbefecskendező rendszerrel. A negyedik Dave Cook motorja lett az amerikai Cook Customs műhelytől. A softail különlegessége a rejtett rugózás, és a felni peremére szerelt fék. A motor és a váltó kivételével a mű minden egyes darabja Dave saját műhelyében készült.

Az ötödik helyen a magyar motor, a Time Machine futott be a célba. A Sapka Művek a 2007-es Európa bajnokságon első lett a HG Wells azonos című története által inspirált géppel. Sapkáék ezzel a járgánnyal valóban újraértelmezték az old School stílust, hiszen a motoron a rengeteg kézzel készült alkatrész mellett például fából készült, küllős kerekek vannak.

Sapkáék építése ismét bizonyította, hogy a magyar műhelyeknek van jövőjük a hasonló világméretű megmérettetéseken. Mivel a végeredménybe az összes nevező műhely szavazata is beleszólt, az ötödik hely azt bizonyítja, hogy a világ minden tájáról idesereglett motorépítők, a szakma nagyjai látnak fantáziát a magyarokban, és ha nem is most, egyszer majd a magyarok is fenn állhatnak Sturgisben a dobogón.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x