fbpx

A kalóz menyasszonya: Rick’s Piratae Domina

Miért van az, hogy a legmennyeibb motorok úgy néznek ki, mintha a pokol fényezőműhelyéből gördültek volna ki? Mert a mattfekete az a szín, amelyik legjobban kiemeli egy motorkerékpár vonalait és a technikai részleteket.

Persze arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy Patrick “Rick” Knoerzer és kedvenc airbrush művésze “Wild Air” Hörby is odavan a valódi feketékért, és a feketére fényezett V-Twinekért is. A “Piratae Domina” ismét egy jó példa arra, hogy a “House of Custom” képes helytállni a kihívásoknak: ez nem egy utcai harcos, amit gyors kanyarokra terveztek, hanem egy gyors kalózhajó, amelynek van stílusa – és jó sok szél a vitorláiban.

A fekete gyönyörű – a szlogen mára már elcsépeltnek hangozhat, de ebben az esetben több mint igaz. Az extrém építés egy gyári vázon nyugszik, amit egyáltalán nem alakítottak át, de még csak át sem fényeztek. Ennek köszönhető, hogy a “Piratae Domina” mióta kigördült a műhelyből, számtalan díjat bezsebelt, és nem csupán a széria kategóriában.

A 2005-ös faaker see-i “Custom Chrome Bikeshow”-n a motor másodszorra is elnyerte a kategória legjobbjának járó díjat. De szerencsére nincs semmi titok, amit ne lehetne elmondani: tiszta vonalak, és precíz kézimunka egészíti ki ezt az örök klasszikus formát, ami remélhetőleg még hosszú időn keresztül fogja biztosítani a dicsőséget alkotói számára.

A műhelyben dolgozó Thomas Bockhold arca mindannyiszor felderül, amikor egy acéllemez a hő és a préselés hatására új, egyedi formát ölt. Az üllő és a kalapács, a cin és az acél együttes munkájának köszönhető, hogy a megolvadt fém kitölti a hézagokat, hogy a nyújtott tank a váz formájához idomul, és az alkatrészek egymáshoz kapcsolódnak.

Thomas munkája immár legendás Németországban, és kézműves mesterségét egy ideje már Rick műhelyében kamatoztatja. Az egyedileg formázott üzemanyagtank és a sárvédők egyszeri és megismételhetetlen különlegességek ezen a motoron. A “Bad Fellas” fantázianevű felnik a manapság ismét népszerű vaskereszt szimbólumot viselik. Mintaként CNC géppel kalózkoponyákat gravíroztak rájuk, majd feketére színterezték őket. Csak a CNC-vel mart minták és az ezüstszínű csavarok lógnak ki a sorból.

A hátsó kerék tiszta megjelenését Rick Side-Drive-Brake-System nevű rendszere biztosítja, ahol a féktárcsa a szíjkerék mögé van elrejtve – természetesen minden alkatrész ugyanazzal a CNC dizájnnal kialakítva. Miközben a motor formája olyan, mintha extrém módon módosították volna, a váz teljesen érintetlen maradt. Így sokkal könnyebb volt megfelelnie a szigorú német TÜV követelményeinek. Ez a vizsga sok Németországban épített motor forgalomba állításának buktatója.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x