Interaktív nap a ElektroRider elektromos krosszmotorjaival
Egy szép napos októberi csütörtökön elmentünk elektromos krosszmotorokat tesztelni az ElektroRider meghívására. A 11 éves fiamnak ez volt a születésnapi ajándéka tőlem. Szerintem tökéletesen sikerült.
Hihetetlen szerencsénk volt az időjárással, ugyanis az előző napon is esett az eső és a teszt utáni napon is özönvíz volt egész nap. Csütörtökön viszont gyönyörű napsütésben róhattuk a köröket a tokodi (vagy ebszőnybányai) endurokrossz pályán. Nehezített pálya volt, ugyanis a felázott homokban a kívántnál jobban csúsztak a kerekek, de így legalább nem volt por. Valamit valamiért.
Az ElektroRider egy interaktív napra hívott minket, ahol a palettájunkon szereplő, ma elérhető legjobb elektromos terepmotorokat próbálhattuk ki ezen a fantasztikus helyszínen.
Kipróbálható járművek:
- Talaria Sting
- Talaria Sting R
- Talaria X3
- Sur-Ron Light Bee
- Sur-Ron Ultra Bee
- Malaguti XAM
- Tromox MC10
Az elsőszülött gyermekem már azóta bele van zsongva a Taláriába, mióta nyáron elhoztan pár napra tesztelni. Azóta arra gyűjt… és mivel még nem jött össze rá a pénze – pedig a szülinapjára is pénzt kért mindenkitől – gondoltam alaposank kimotorozhatja magát ezen a napon.
Az első, bemelegítő körben mindketten a Talaria Sting TL 3000-et választottuk, mondván ezt a motort már ismerjük, nem lehet baj. A pályán a bemelegítő kör is extrém volt nekem – én aki parázok a lejtőtől, egy kisebb eséssel abszolváltam a számomra extrém meredek, csúszós, sáros terepet. Mindeközben a férfi kollégák hálájukat fejezték ki, amiért van egy nő is a csapatban, így nem volt olyan feltűnő, hogy ők is szenvedtek.
Egyébként meglepő tapasztalat volt, hogy ezek a könnyű kis gépek milyen erővel kapaszkodnak fel a sáros emelkedőkön. Ami pedig szuper hobbimotorrá teszi őket, hogy ehhez a nyomatékhoz nagyon kis súly társul. Amikor már úgy érzed, hogy menthetetlen helyzet, simán visszaállítod egyenesbe a gépet, húzol egy gázt és már mész is tovább.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az egyetlen esésem abból adódott, hogy a meredek lejtőn elfogyott az erő(m), és amikor a csúszós terepen húztam a gázt, a motor nem arra ment, amerre akartam. Mivel a bütykös gumik már slickre változtak a sártól, a Talaria elkezdett visszacsúszni a domboldalon. Én meg hagytam. A motor is és én is sérülés nélkül megúszuk (bár két nap múlva találtam egy gyanús kék foltot a combomon), és a túavezetőnk, Bence egyből a segtségemre sietett.
A körülményektől függetlenül a motorok nagyon jól teljesítettek. A kisfiam is ügyes volt, és bár a bemelegítő túra végén lábremegésre és kézfáradtságra panaszkodott, amint tehette, már ült is fel a következő áldozatra ami ezúttal a Sur-Ron Light Bee volt.
A nehezebb terepeket már nem vállaltuk be. Maradtunk a könnyebb pályán. Miután kipróbálta a Talária X3-at is, rájött, hogy ezek alacsonyabb felépítésűek, biztonságosabban tud manőverezni velük, miközben az erejükben alig érzékelhető a különbség. Most már e két model valamelyike lett a vágyott álommotor. De inkább a Taláriával szimpatizál.
És hogy mennyit bír ezeknek az elektromos krosszmotoroknak az akkumulátora?
Tizenegy óra körül kezdődött a teszt, és amíg mi ebédeltünk, 14:00 óra tájékán tették először töltőre a motorokat. Akkor sem voltak még teljesen lemerülve, csak gondolva a délutáni etapra és kihasználva a szünetet, kaptak egy kis plussz kakaót.
Szuper napunk volt. A gyermekem délután 3-ig rótta a köröket egyre rutinosabban a küönböző motorokon. A végén már olyanokat ugratott, a krosszpályán, hogy nem hittem a szememnek. Most azt mondjam hogy a thai box és a parkur mellett szívesen venné, ha a motokrossz lehetne a harmadik sportja… Hát meglátjuk.