fbpx

Így emelkedtek az autópálya díjak 2023-ban

Autópálya matrica díjak 2023Ha volt érvényes, éves autópálya matricád 2022-re, akkor azt még idén január 31-ig használhatod az utakon. De lassan ideje lesz beszerezni az újat erre az évre. Ahogy az várható volt, az autópálya díjak ismét emelkedtek, megmutatjuk, hogy hogyan.

Minket elsősorban a motorkerékpárokra vonatkozó autópálya díjak érdekelnek most ezért most azt a táblázatot mutatom meg, amelyen az látszik, hogy hány százalékkal drágultak az egyes tételek a motorkerékpárokra vonatkoztatva.

Mi a férjemmel évek óta vitázunk azon, hogy melyik éri meg jobban, az éves megyei, (miveBudapesten lakunk, rendszeresen használjuk az M0-ást) vagy a motoros szezon néhány hónapjára az országos havi matrica. Ez persze motorozási szokásoktól is függ.

Én az előbbiek táborát gyarapítom, nekem fontos, hogy ne okozzon meglepetést a váratlanul lejárt matrica, amikor felhajtok az M0-ásra. Ha pedig túrázom (és véletlenül autópálya is van benne), akkor megveszem a heti matricát arra az időszakra.

Ő ezzel ellentétben állítja, hogy jobban megéri, ha megveszi a havi országost arra a 2-3 hónapra, amikor motorozik… de ezen már tényleg nem veszünk össze…

Íme az idei autópálya díjak:

D1M (motorkerékpár)

2022 2023 Eltérés %-ban
Heti (10 napos) 1600 Ft 2750 Ft +72%
Havi 2730 Ft 4450 Ft +63%
Éves 46 850 Ft 49 190 Ft +5%
Éves megyei 5450 Ft 5720 Ft +5%

Nemcsak az autópálya díjak emelkedtek, hanem a büntetési pótdíjak is nőttek. Aki 2023-ban matrica nélkül hajt fel az autópályára akár motorral, akár autóval, akár furgonnal, a 2022-es 16 220 forint helyett 18 750 forintos büntetésre számíthat, 60 napon belüli fizetés esetén; aki 60 napon túl fizet, a 2022-es 64 850 forint helyett 74 970 forint büntetésre számíthat, ami kb. 16%-os növekedést jelent.

Ha eddig még nem vetted meg az idei matricákat, itt az alkalom. Kattints a gombra az online rendeléshez. Akár az összes járművedre egyszerre megrendelheted a matricákat.

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x