Honda VFR1200X Crosstourer 2014-re
Még kifinomultabb és modernebb formában folytatja pályafutását a Honda zászlóshajója, a Crosstourer.
A közkedvelt modellt ezentúl állítható nyomatékszabályozóval (Honda Selectable Torque Control), automatikus irányjelzővel, kényelmesebb üléssel, kibővült színpalettával és wave jellegű kulccsal kínálja a gyártó, s egyúttal frissítették a DCT szoftverét és egy alacsonyabb nyereg is megjelent az opciós listán.
A 2012-ben piacra dobott Crosstourer a Honda motorkerékpár-kínálatának csúcsán áll, ezzel a sportos túramodellel a leghosszabb utak is gyorsan, kényelmesen és biztonságosan teljesíthetők.
Fejlesztését Yosuke Hasegawa vezette, aki azt a célt tűzte ki csapata elé, hogy a motor ne csak tökéletes partner legyen a kalandok során, hanem újra és újra felfedezésre ösztönözze tulajdonosát.
Létezik erre egy japán kifejezés, melyet nagyjából úgy fordíthatunk magyarra, hogy „meg tudom csinálni, el tudok jutni egy ilyen helyre”.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nos, a Crosstourernek mindegy, hogy országúton, autópályán vagy szerpentinen kell megközelítenie a célpontot, minden perc élmény a nyergében.
Ez a modell afféle szofisztikált célszerszám, melyet úgy alkottak meg a Honda mérnökei, hogy minden szituációban helyt álljon, ugyanakkor prémium minőséggel, egyedi megjelenéssel és jövőbe mutató technikai csemegékkel kényeztesse gazdáját.
És így is lett! Az 1237 köbcentis, V4-es erőforrás, a fejlett futómű és a – kombinált ABS-t, nyomatékszabályozót, illetve opciós duplakuplungos automatikus váltót (DCT) tartalmazó – elektronikai csomag ideális utazópartnerré teszi a Crosstourert, egyszersmind átlagon felüli menetteljesítményekkel ruházza fel.
A „bármikor, bárhova” koncepciónak számtalan előnye van, de a gép sava-borsát a V4-es blokk rendkívüli ereje és csodálatos hangja adja – ez az, ami kiemeli a Crosstourert az átlagos utazómotorok közül.
A 2014-es évre a Honda mérnökei továbbfejlesztették a típust, két év és sok tízezer kilométer tapasztalatait összegezve az új változatban.
A modellfrissítés eredményeként a Crosstourer még kényelmesebb lett, műszaki alapjai modernebbé váltak, s számos technikai csemegével gazdagodott.
Jó példa erre a nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control), ami – az időjárási és útviszonyoknak megfelelően – három üzemmódban használható, vagy a duplakuplungos automatikus váltó (DCT), melynek működését új vezérlőprogram teszi intuitívabbá és kisimultabbá.
Emellett a Honda új automatikus irányjelzője is az alapfelszereltség része. Az intelligens rendszer a távolságot, az időt és a kerekek forgási sebességét figyeli, és csak azt követően kapcsolja le az indexeket, ha a pilóta befejezte a kanyarodást vagy az előzést.
Az ülés átformálásával nem csak a kényelmen javítottak a szakemberek, hanem könnyebb talajfogást biztosítottak az alacsonyabb termetű motorosok számára. Ráadásként a wave jellegű kulcs az alapfelszereltség részévé vált, s átdolgozták az – utazások során oly’ hasznos – extrákat is, mint a hátsó doboz, markolatfűtés és az ülések állítási lehetősége.
Végül, de nem utolsó sorban bővült a színválaszték – ezentúl például Matt Titanium Blade Metallic ‘Camo’ SE fényezéssel is elérhető lesz a Crosstourer.
Nyeregbe hát tavasszal, motorosok!
Mi a véleményetek a 2014-es Crosstourer-ról?