KiemeltMotorokMotortesztek

Krosszaság: Honda CRF450R 2010

crf450 2010 18Indulás után a motor finoman adta le erejét, kiegyensúlyozott, mondhatni lineáris lenne a teljesítmény görbéje, ha fel tudnám rajzolni. Kifogyhatatlan az ereje, legalábbis átlag buckaugratóknak bőven nyújt meglepetéseket a 450-es blokk. A hétvégi társ RMZ-hez képest a váltója jobb, jól tagolt sebességi fokozatokkal rendelkezik. A kormány l(r)engéscsillapító jótékony hatását viszont nem nagyon lehetett érezni.

Még több kép a galériában!

A fékekről mondtunk hideget-meleget. Volt akinek bejött, volt aki szerint kevés, de a futómű egyértelműen mindenkinek tetszett. Nagyon kezes a gépezet, könnyen fordult, ugratások után puhán érkezett.

crf450 2010 19

Szerviz igényét tekintve egy átlag felhasználó számára ugyanolyan vonzatai lehetnek, mint bármely másik krosszgépnek. A gyári előírások azonban elég költségesek: öt üzemóránként olajat, illetve tizenöt üzemóránként dugattyút kell cserélni a gépben. A fogyasztása viszont két nap alatt tíz liter volt öt üzemórára. Ez kifejezetten jó, összehasonlítva a 2006-os RMZ-vel.

Ezen a motoron a kényelem csillagos nullás. Egy krosszpályán ugyanis általában végig áll az ember, csak pihenni rakja le a nemesebbik felét, így nem igazán beszélhetünk erről a témakörről egy ilyen gép esetében. Igazi seprűnyél.

crf450 2010 39

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Miért vennék ilyet? Mert Honda, és ez számomra még mindig egy megbízható alapot jelent. Valahogy azt az érzést biztosítja, hogy nem fog az első kanyarban szétesni alattam, aztán persze hozzájárul a pontos futómű és az erős motor is.

Miért nem vennék? Mert magasak a szerviz igényei, nem igazán olcsó és legfőképp, mert nem kezdőknek való. Nagyon nem. Az alattad tomboló lóerőknek minden motoron meg kell fogni a szarvát. Ha nem vagy rá képes, nem lesz igazán élvezetes a hétvégéd. Inkább ülj kisebb lovat, de azt biztonságosan, balesetmentesen!

crf450 2010 41

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük