Krosszaság: Honda CRF450R 2010
Indulás után a motor finoman adta le erejét, kiegyensúlyozott, mondhatni lineáris lenne a teljesítmény görbéje, ha fel tudnám rajzolni. Kifogyhatatlan az ereje, legalábbis átlag buckaugratóknak bőven nyújt meglepetéseket a 450-es blokk. A hétvégi társ RMZ-hez képest a váltója jobb, jól tagolt sebességi fokozatokkal rendelkezik. A kormány l(r)engéscsillapító jótékony hatását viszont nem nagyon lehetett érezni.
Még több kép a galériában!
A fékekről mondtunk hideget-meleget. Volt akinek bejött, volt aki szerint kevés, de a futómű egyértelműen mindenkinek tetszett. Nagyon kezes a gépezet, könnyen fordult, ugratások után puhán érkezett.
Szerviz igényét tekintve egy átlag felhasználó számára ugyanolyan vonzatai lehetnek, mint bármely másik krosszgépnek. A gyári előírások azonban elég költségesek: öt üzemóránként olajat, illetve tizenöt üzemóránként dugattyút kell cserélni a gépben. A fogyasztása viszont két nap alatt tíz liter volt öt üzemórára. Ez kifejezetten jó, összehasonlítva a 2006-os RMZ-vel.
Ezen a motoron a kényelem csillagos nullás. Egy krosszpályán ugyanis általában végig áll az ember, csak pihenni rakja le a nemesebbik felét, így nem igazán beszélhetünk erről a témakörről egy ilyen gép esetében. Igazi seprűnyél.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Miért vennék ilyet? Mert Honda, és ez számomra még mindig egy megbízható alapot jelent. Valahogy azt az érzést biztosítja, hogy nem fog az első kanyarban szétesni alattam, aztán persze hozzájárul a pontos futómű és az erős motor is.
Miért nem vennék? Mert magasak a szerviz igényei, nem igazán olcsó és legfőképp, mert nem kezdőknek való. Nagyon nem. Az alattad tomboló lóerőknek minden motoron meg kell fogni a szarvát. Ha nem vagy rá képes, nem lesz igazán élvezetes a hétvégéd. Inkább ülj kisebb lovat, de azt biztonságosan, balesetmentesen!