Hibrid hajtású háromkerekű robogó rendőröknek fejlesztve: WMC300FR
A WMC új 300FR modellje elektromos és belső égésű meghajtást egyaránt használ, platformként pedig a Yamaha Tricity 300 motorja szolgál.
Az év elején leleplezték le a WMC250EV elektromos motort, ami különleges aerodinamikai megoldással, a közepén egy lyukkal apellált, és egyből szárazföldi sebességrekordra tört. A White Motorcycle Concepts második projektje azt hivatott megmutatni, hogy ugyanaz az aerodinamikai gondolkodásmód a valóságban is működhet, akár 200 mérföld/órás sebességen túl is.
A WMC300FR nem is különbözhetne jobban a WMC250EV-től. Az előző gép teljesen elektromos volt, kétkerék-meghajtással és egy célzottan karbon vázzal. Nevét a 250 mérföld/órás végsebességről kapta, amelyre tervezték Az új konstrukció egy háromkerekű hibrid, amely a költségek minimalizálása érdekében a Yamaha Tricity 300-as háromkerekű robogóra épül.https://csajokamotoron.hu/a-varosban-verhetetlen-yamaha-tricity-300/
Amellett, hogy a WMC300FR a Tricity felfüggesztését és kormányrendszerét vette kölcsön, az eredeti karosszéria nagy részét és az eredeti Yamaha 292 köbcentis egyhengeres motorját is átvette, amely körülbelül 28 lóerős. A cég célja azonban az, hogy a hibrid teljesítmény és az aero innováció kombinációjával olyan gépet hozzon létre, amely gyorsabb, mint az eredeti, és amely sokkal jobb károsanyag-kibocsátást és gazdaságosságot biztosít.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A tervezés középpontjában ugyanaz az alapvető aerodinamikai ötlet áll, amely a WMC250EV alapját képezi; egy központi csatorna, amely a levegőt egyenesen a motoron keresztül, a motoros lábai között és a faron keresztül vezeti ki. A légcsatorna a homlokfelület csökkentése mellett a légellenállási együtthatót is hivatott csökkenteni.
Az eredeti WMC250EV-nél a légcsatorna hatalmas volt – elég nagy ahhoz, hogy egy gyerek átmásszon rajta -, és bár a WMC300FR esetében ez a csatorna kisebb, az előnyei ugyanazok. A csatorna szívónyílása az első kerekek között található, ahonnan a levegő a motor fölé kerül, és a faron keresztül távozik. A levegő egy kisebb része a hűtőbe kerül, hogy hűtse a motort.
A trike egy 5 kW-os villanymotort párosít egy pár 56 V-os akkumulátorral, amely a hatékonyság növelése érdekében a Yamaha 292 cm3-es egyhengeres motorjával dolgozik együtt. Az üzemanyagtartály és az akkumulátorok a motoros mögött találhatók.