KiemeltMotorokMotortesztek

Helló darázs! Honda CB750 Hornet 2023 teszt

Honda CB750 Hornet 2023Még hátrébb tekintve természetesen itt van a kipufogó, ami kellemes dömdödömözéssel reagál az indításra, majd a fordulatszám emelkedésével masszívabb dörmögésbe kezd, amiben felhangnak természetesen megjelenik a Hondánál elmaradhatatlan tyutyutyú-hangzás. Hangja jó hatással van az autókra: amerre a Hornet megfordul, szépen nyílnak a sorok.

A többi motoros is értékeli; az utóbbi szezonban kezdtem azt hinni, hogy kiment a divatból az intés, de úgy fest, csak a Dörzikémet nem tartják elég vagánynak ahhoz, hogy köszönjenek, mert a Hornet viszont erős csápolásokat váltott ki.

A futóműve a csodálatos magyar viszonyok között kicsit pattogós, valószínűleg a Honda mérnökei álmukban sem gondoltak rá, hogy vannak országok ilyen utakkal, mint a környékemen némelyik. Kényelmesnek nem nevezném ezeken a motort, de nagyjából azért megbirkózik velük, sőt, helyenként egészen meglepő módon jól teljesített, például rémálmom, az M0 is már-már használható volt vele. Sőt, a szlovák hegyekben sikerült (többször is!) belefutni murvával leszórt, felmart hegyi szerpentinekbe, még ott is alig-alig járkált jobbra-balra.

Fontos információ, hogy a gyárilag 67,5 kW motort a márkakereskedők tudják 35 kW-ra korlátozni, így akár A2 jogosítvánnyal is vezethető!

Honda CB750 Hornet 2023

A gaz csábító

A 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes motornak 4 választható üzemmódja van:

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  1. Standard üzemmódban kellemesen nyomatékos, enyhén ugribugri, de ha megtanulod szelíden kezelni a gázkart, a motor is alád simul, és mosolyogva teljesíti a kéréseid. Mondjuk elég nehéz finoman kezelni a gázt, hiszen, ha egy picit is dinamikusabban nyúlsz hozzá, máris erősebben húz, adrenalinnal árasztva el az ereid, amitől olthatatlan kell még érzésed lesz. Megvan az a feeling, amikor a repülőgép felszáll, és előtte a gyorsulás az ülésbe présel? Nos, ezt bármikor, bármelyik sebességfokozatban előadja a motor. Standard módban.
  2. A sport mód mindez szteroidon. Nem mertem sokat tesztelni, mert mindig rögtön halhatatlannak éreztem magam tőle, aztán mindig történt valami, amiből kiderült, hogy nem vagyok az, szóval nagyon erős önkontroll ajánlott mellé.
  3. A Rain mód erőst visszaveszi a teljesítményt, és esőben is biztonságos, már-már kellemes motorozást tesz lehetővé
  4. User módban ízlés szerint összegépészkedheted a motorteljesítményt, a nyomatékot és a motorféket, így teljesen személyre szabhatod a járművet.

150 km/óra sebességig nagyon kellemes vele az egyenes, a kanyarok meg még inkább, fölötte már a menetszél kezd enyhén kellemetlenné válni, de még nem elviselhetetlen. Nagyon sokkal nagyobb sebességgel nem teszteltem, mert az egyeneseket nagy ívben kerülve főleg kanyarogva mentem vele.

Szereti a tempósabb, döntögetősebb utakat is, de meglepő módon kellemes vele kényelmesebb, nézelődősebb túrákat is tenni. Nem ráz agresszíven, csak kellemesen rezeg, amit főleg a lábtartón érezni.

Mit vegyünk fel a motorozáshoz?

Csajos oldalról lévén szó, beszélgessünk az öltözködésről. Ehhez a motorhoz bőr, esetleg azbesztruhát javaslok, motorozás után viszont bármilyen csinos miniszoknyát felvehetsz, mert úgy leégeti a szőrt a lábadról a blokkból áradó hő, hogy soha nem lesz gondod a gyantázással.

A legnépszerűbb női motorkerékpárok

Különösen nyári kánikulában, dugóban araszolni rendkívül kellemetlen. Jó, ott az égvilágon semmilyen motor nem kellemes, de ez tutira dobogós a másodfokú-égés-listán. Rövidnadrágban semmilyen körülmények között nem ajánlom, a blokk 4 ponton égette meg a térdem a lakás és a parkoló közötti pár száz méteren…

Az infogazdag kijelzőnek köszönhetően pontosan el tudom mondani:

  • 1534 kilométert töltöttünk együtt
  • 60,8 liter benzint pöfögtetve el.

Sokáig tudnék róla ömlengeni, mert nagyon megszerettem a közösen töltött egy hét alatt, de az biztos, hogy ajánlott mellé az önuralom, mert olyan igazi elgurul-a-gyógyszered típusú motor, aminek az ereje könnyen magával ragad. Könnyen kezelhető, így akár kezdőknek is ajánlom, de tényleg csak akkor, ha tudnak uralkodni magukon!

Lapozz tovább a műszaki adatokhoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

birge

Még a főiskolai évei alatt talált rá az oldalunkra, és akkor szerezte meg motoros jogosítványát is. Azóta több ezer kilométert tett már a motorja nyergében, ami jelenleg egy Suzuki DRZ400. Birge szövegelni is jól tud, amit jól bizonyít saját vállalkozása, a Webszovegek.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük