Harmadszor is Goldammer a legjobb
A motorépítö világbajnokság harmadik napján az AMD magazin kiadója Robin Bradley bejelentette, hogy megkezdödik a zsürizés. Nem volt túl sok idö erre a feladatra, tekintve a kiállított motorok számát.
A szervezők részletesen elmagyarázták a pontozás szabályait a nevezőknek, hiszen a kiválasztott szakértő zsűri mellett minden benevezett motorépítő is a zsűri tagjává vált erre a napra. Mindegyiküknek ki kellett választani a kedvenc 12 motorjukat a Freestyle kategória nevezői közül, és a legjobbat a széria motorok közül is. Az AMD által kidolgozott bonyolult pontozási rendszer lehetővé teszi az igazságos zsűrizést, így nem fordulhat elő semmilyen részrehajlás, amit más motorszépségversenyeken egyelőre nem tudtak kiküszöbölni a szervezők.
Végeredmények
Freestyle kategória
1. Goldammer Cycle Works, Roger Goldammer, Goldmember, Kelowna, BC, Canada
2. Hot-Dock Custom Cycles, Keiji Kawakita, StG Nautilus, Nerima, Tokyo, Japan
3. TGS Motorcycles, Tobias Guckel, Seppster 2 Ice Racer, Tittling/Rappenhof, Germany
4. Cook Customs, JP Persitza, The „Nickel Bike”, Milwaukee, WI, USA
5. Thunderbike, Andreas Bergerforth, Open Mind, Hamminkeln, Germany
6. Special Parts Supply, Erick Martens, Speed Demon, Geertruidenberg, Netherlands
7. Independent Cycle East, Jeff Kessel, Hammered, Hanover, PA, USA
8. Odyssey Motorcycles, Bertrand Dubet, Naga, Toulouse, France
9. Stevenson’s Cycle, Steve Broyles, GL Special, Wayne, MI, USA
10. TPJ Customs, Bryan Schimke, Hazel, Lodi, CA, USA
11. Lamb Precision Engineering, Larry Houghton, Cafe Rouge, Salisbury, Wilts, UK
12. AFT Customs, Jim Giuffra, Er Hed, Martell, CA, USA,
13. Krugger Motorcycles, Fred Bertrand, Half Day, Basse-Bodeux, Belgium
14. Riverside Motocyclettes & Mort-M Garage, Xavier Chante, Sugarland Express Vallon Pont d’Arc, France
15. Paul Cox Industries, Paul Cox, The Sword of Damocles, Brooklyn, NY, USA
16. Sick Bastard Choppers, Armindo Alves, Sir Lancelot, North Miami Beach, FL, USA
17. Bare Knuckle Choppers, Paul Wideman, Kill Yourself, Wright City, MO, USA
18. = Denny Smith/Motorcycle Worx, Denny Smith, White Star Racer, Pleasanton, KS, USA
18. = Nicolas Chauvin Design, Nicolas Chauvin, Wild Night, Neuilly Sous Clermont, France
20.Wildstyle, Roman Bus, Event Horizon, Prachatice, Czech Republic
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Metrikus kategória
AFT Customs, Jim Giuffra, Er Hed, Martell CA, USA,
Legjobb átalakított Harley-Davidson
Eastern Fabrications, Lock Baker, White Line Nightmare, Branford CT, USA,
Széria motorok kategóriája
1. Delaware American Motorcycles, Mark Klein, Tech Twin American 13c, Paterson, NJ, USA
2. Nick Gale Customs/Stonebridge Motorcycle Co., Nick Gale, Little Miss Dynamite, Wembley, Middlesex, UK
3. Darwin Motorcycles, Dar Holdsworth, Brass Balls Bobber „Military Theme”, Oklahoma City, OK, USA
Még több kép a galériában!
A szavazócédulák átvétele után a zsűritagok hosszú perceket töltöttek egy-egy motorkerékpár mellett. Kritikus szemmel méregették a legapróbb részleteket is, kezdve a harmonikus megjelenéstől és összhatástól a karosszériaelemeken és kiegészítőkön keresztül a legapróbb, egyedi műszaki megoldásig. Minderre összesen egy nap állt rendelkezésre. A zsűri reggel tíztől este hatig elemezhette a kiállított motorokat.
A vasárnap megnyitott világbajnokság negyedik napja, szerda az eredményhirdetésről szólt. A sturgisi Champions Hall ismét megtelt érdeklődőkkel a világ minden tájáról, a legkülönbözőbb szakmák képviseletében, hogy megnézzék a 13 különböző országból érkezett legjobb 68 épített motort.
A gépek ezúttal négy különböző kategóriában versenyeztek: Metrikus (ti. nem amerikai, nem colos méretezésű), Módosított Harley-Davidson, Széria, és a krémek krémje a Freestyle kategória, ahol nincs semmi megkötés. Sajnos arról nincs információnk, hogy a nevező motorok között végül volt-e magyar motor. Az viszont biztos, hogy a korábbi évek sikerei ellenére az első húsz közé idén nem került be egyetlen honfitársunk sem. Talán majd jövőre nagyobb sikerrel járunk.
A díjátadó – ami pontban délután három órakor kezdődött – elején átadták a világbajnokság partnercégei által kiválasztott motorok különdíjait, majd a Metrikus kategória legjobbját, Jim Giuffra-t a kaliforniai AFT Customs tulajdonosát szólították a színpadra Er Hed nevű motorjával. Lock Baker „White Line Nightmare” nevű gépe a módosított Harley-Davidson kategóriában lett a legjobb. Ő a connecticuti Eastern Fabrications képviseletében állt a színpadra.
Persze amire mindenki várt, a Freestyle osztály eredményhirdetése. Aki itt nyer, az biztos lehet benne, hogy ő a szakma legeslegjobbja. Idén pedig úgy alakult, hogy harmadszorra is a kanadai Roger Goldammer nevezheti magát Világbajnoknak. Öt évvel ezelőtt a kanadai mester Boardtracker nevű győztes motorja felállította a következő néhány év motorépítési sztenderdjét, elindult a retro őrület, sorra kerültek ki a műhelyekből a XX. század elejének versenymotorjaira emlékeztető alkotások.
Valószínűleg ezúttal sem lesz ez másképp. Goldammer 2007 szeptemberében 164 mérföld/órás sebességi rekordot állított fel legújabb motorjával. A „Goldmember” egy egyhengeres, folyadékhűtéses, üzemanyag befecskendezéses sportmotor, amire még nitro-rendszert is szereltek a még jobb gyorsulás érdekében. Emellett pedig egy tökéletesen kivitelezett, retro hangulatú custombike-ról beszélünk, ami tele van egyedi ötletekkel, és elsőosztályú a kivitelezése.
A szakértő zsűri szerint ezzel a motorral Roger Goldammer ismét jó magasra tette a lécet, miközben megalkotta a „New Retro” stílust. A világbajnokság szervezői úgy látják, ez a motor az első jele annak, hogy nem kell már sok idő, hamarosan lehetővé válik majd a kvantumugrás is egy egyedi motorkerékpárral. Még az is lehet, hogy azt is Goldammer építi majd.