fbpx

Az épített motorok Olimpiája

A gazdasági válság nem nyomta rá bélyegét az idei motorépítő világbajnokságra. A benevezett motorok száma nőtt a korábbi évekhez képest. Az amerikaiak ezúttal történelmet írhattak, ugyanis 2004-ben megrendezett első AMD ProShow óta eddig még soha nem állhatott a dobogón motorépítő mester az Egyesült Államokból. Sajnos magyar résztvevője ezúttal nem volt a világversenynek.

Az első öt évben a dobogó első három helyén mindig kanadai, japán vagy európai motorépítő állhatott, de idén az amerikaiak megtörték a jeget. A Freestyle kategória legjobb tíz motorja közül hét az USA-ban készült, amerikai mester keze munkája által. A győzes Dave Cook, a Cook Custom Choppers tulajdonosa a Wisconsini Milwaukee-ból érkezett a versenyre. Őt – ahogy a Freestyle kategória többi helyezettjét is – a benevezett versenyzők választották ki maguk közül.

 

Azért az első helyért folyó csatába más mestereknek is volt némi beleszólásuk, hiszen a világ minden tájáról idesereglett összesen 83 különleges építés mindegyike erre a díjra pályázott. Sok közülük igen jó esélyekkel. Az épített motorkerékpárok összesen négy kategóriában versengtek, amelyek közül a Freestyle királykategóriának számít, de emellett a motorok benevezhettek a módosított Harley-Davidson, a Metrikus vagy a Sorozatgyártott motorok kategóriájába is.

Végeredmény:

Freestyle kategória: Egyedi, alapjaitól építve. Bármilyen forma vagy módosítás megengedett.
1. Cook Customs – Rambler, USA
2. Kris Krome Customs Inc. – Re-flex-tion, USA
3. Krugger Speedshop – Overmile, Belgium
4. SE Service – Harrier, Sweden
5. Kraus Motor Co. – Snatch, USA
6. LC Fabrications – TT Deluxe, USA
7. Dotson Design – Aileron, USA
8. Mike Avila Motorsports – Crazy Horse, USA
9. TGS Motorcycles – Speed Junkey/Seppster 3, Germany
10. RK Concepts – RK Chain, USA
Még több kép a galériában!

Az 51 éves Cook nemzetközileg elismert mérnök és kreatív elme. Hobbija a tervezés, és hogy ehhez tehetsége van, az abból is látszik, hogy az elmúlt két évben sikerült a negyedik helyet megszereznie a nemzetközi első három helyezett után. Ezzel eddig is ő volt a legeredményesebb amerikai a világversenyen. Már az építés alatt is azt remélte, hogy a „Rambler” jó eséllyel indul majd az első, amerikai világbajnok motor címért. A végén pedig nem is egy, hanem mindjárt két díjat is hazavihetett, hiszen a Metrikus kategória második helye is az övé lett.

Cook műhelyében az egyedi merev vázba hosszában egy 550 cm3-es motorblokkot építették össze Honda, Yamaha és BMW alkatrészekből. Mindehhez egy BMW R75-ös négysebességes váltóját szerelték egy szintén BMW R25-ös váltóházba beépítve. Persze az egyedi alkatrészeknek és különleges megoldásoknak se szeri, se száma, még ha első ránézésre úgy is tűnne, hogy a motor csak egy az utóbbi években újra divatba jött retro építések között.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x