MotorokMotorozás

5 ok, hogy ha nem tudsz alkalmazkodni, motorozz egyedül


4. Alkalmazkodj a többiekhez!

A mindennapi forgalom alkotta közösség mellett egy kicsit biztonságosabb, harmonikusabb motorozni barátokkal, haverokkal, vagy simán vadidegen motorosokkal, akik egy cél felé haladnak. Itt-ott összejött csapatok, túratársak körében is jól el lehet lenni, mivel az ismeretlen motorosok szeretik befogadni az új arcokat, és segítik őket, ha mondjuk rutintalanok a csapatban motorozásban. Indulás előtt ellátják tanácsokkal az újoncokat, bizonyos szabályokat átbeszélnek, melyek hiányában nagy kavarodások lehetnek egy több tíz fős konvojban. Ezeket érdemes megszívlelni, betartani.

Ha te egy notórius keményfejű és antiszociális motoros vagy, akkor motorozz egyedül, és ne akarj senkihez sem tartozni. Egy nagyobb csapat általában nem fog nagy tempóban közlekedni, mert majdnem mindegyik motor más-más paraméterekkel rendelkezik, és a motorosok gyakorlottsága sem egyezhet mindig. Ilyenkor nincs mese, alkalmazkodni kell a többiekhez, egymáshoz.

Egy országúti túratempó 80 km/h körüli sebessége az elfogadott a nagy létszámú együttmotorozáskor. Ha te annyira rugalmatlan vagy, hogy ezt a sebességet nem hogy nem tudod, de nem is akarod tartani, akkor te nem vagy való a közös motorozáshoz. Ha lassabban, ha gyorsabban vagy csak hajlandó közlekedni, akkor mindenkit magadra haragíthatsz azzal, hogy feltartod őket, veszélyes helyzeteket generálsz.

Ilyen viselkedéssel arra semmiképp se számíts, hogy egy-egy megállás alkalmával szívesen cseverésznek veled a többiek. Egyszerűen kivívod magadnak az antiszociális besorolást, és ha legközelebb valaki megtudja, hogy csatlakozni akarsz a csapathoz, akkor inkább választ más túrát. Azon se lepődj meg, ha titokban szervezik meg az útvonalat, a találkozási pontokat, te meg egy teljesen más helyszínen várakozol majd egy vasárnapi reggelen egyedül, és a kutya sem megy oda. Megérdemled.

5. Menj egyedül!

Aki képtelen a közlekedés részévé válni, aki nem tud – mert mondjuk béna, gyakorlatlan – és nem is akar csapatban motorozni, az menjen egyedül. Persze, nem születik mindenki rutinosnak, így a kezdeti időkben normális a csetlés-botlás, de ha valaki nem tud fejlődni, nem tesz semmit azért, hogy jobb legyen – például rendszeresen vezetéstechnikai tréningen részt venni – nem ismeri fel a hiányosságait, és így akar a saját és a többi közlekedő életével játszani, az jobb, ha otthon marad vajat köpülni.

Az ehhez hasonló példák szép számban léteznek, de ha csak a fent leírt néhány viselkedési formát ki lehetne iktatni a közutakról, a csapatban motorozásból, máris jobb, biztonságosabb és harmonikusabb lenne a közlekedők közötti kapcsolat. Motorozz te is úgy, hogy ne lógj ki a sorból. Hidd el, megéri!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük