fbpx

A BMW elektromos maxirobogója

Szintelen, szagtalan, s majdnem zajtalan. A BMW előállt a elektromos maxi robogó koncepciójával.

A július elején zajló BMW Motorrad Innovation Days-en mutattákk be a BMW elektromos maxi robogóját, egész pontosan a koncepció-verziót, így a Husqvarna Nuda 900 R és a DDC felfüggesztés után egy újabb érdekes bajor újdonsággal ismerkedhetünk meg.

A tavalyi EICMA-n bemutatásra került Concept C kapcsán a bajorok elmondták: a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatok mellett egy tisztán elektromos hajtású modell is tervben van. Az akkori kijelentés első bizonyítékait most láthatjuk a BMW E-Scooterről kiadott képek és videók formájában.

A masinát egyelőre csak koncepcióként aposztrofálták a bajorok, azonban az már a közúti tesztekkor szokásos álcázó fényezéssel rendelkezik. Egy ilyen dekoros gépről képeket közölni a hivatalos sajtóanyagban alapvetően nincs sok értelme, hacsak nem látjuk benne az üzenetet: ez nem csupán koncepció, már az utolsó menetpróbák folynak.

Még több kép a galériában!A masina egyébként saját kategóriájában figyelemre méltó. A szerkezet kialakítása szakít a hagyományokkal: a vázat az alumínium akkutartók helyettesítik. Az akkuk egyébként kevesebb, mint 3 óra alatt újratölthetők, ha teljesen lemerültek – bár az eddigi tapasztalatok szerint ez nem túl gyakran fordul elő.

A töltés egyébként nem igényel külön berendezést, az a szokásos otthoni elektromos hálózatról is történhet. A lassítás közben visszatöltött elektromos áramnak köszönhetően a vezetési stílustól függően mintegy 10-20%-kal növelhető a hatótáv. Erre a viszonylag alacsony értékre több magyarázat is van. Az E-Scooter megalkotói a gyakorlati felhasználás szempontjait tartották előtérben, a tipikus ingázók járművének tervezték ezt a „zéró” káros anyag kibocsájtású gépet.

A hatótáv meghaladja a 100 kilométert, a menetdinamika (különösen a 0-100 km/h gyorsulás) reálisan összevethető a jelenlegi 600-as nagy robogók hasonló jellemzőjével. A sebessége alapján ez a gép autópályán is közlekedhet a hatótáv jelentős csökkenése nélkül. Természetesen ilyen dinamikus tempó eléréséhez egy nagy teljesítményű erőforrás szükséges, amely a megbízható működés és a hosszabb élettartam érdekében folyadékhűtésű. A folyadékhűtés egyébként kiterjed a teljes elektromos rendszerre (értsd: az akkukat is hűti a rendszer), s az nem csak menet közben, de a töltéskor is szerepet kap.

A hagyományos változatról az első kémfotót néhány hete láthattuk, most pedig az elektromos kivitel is bemutatkozott a nagyközönségnek. Elképzelhető, hogy a végleges járművekkel még idén találkozhatunk, bár ezt csak a BMW tudná pontosan megmondani.


Olvasd az eredeti webhelyen

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x