EseményekMotoros túra

Garázszárási pánik – Kihasználni a motorozásra alkalmas napokat

Kanyar kanyart követett, mi pedig követtük az íveket. Nem siettünk, bár én nem reggeliztem, így alig vártam, hogy az ebédlő asztal előtt ülhessek. Szép, nyugis tempóban értük el Balassagyarmatot, és addigra még három motoros csatlakozott hozzánk és együtt vonultunk végig a városon.

Mi hárman leváltunk a csapattól, és az étterembe igyekeztünk. Nagyon hangulatos környezetben, kedves kiszolgálás kísértetében pompás ételekkel tömtük meg a bendőnket. A kajakóma persze ki is jött rajtam azonnal, de még nem veszélyeztette a közlekedés biztonságát.

Az ebéd alatt a jobb kezem is kipihente magát, ami igazán a nap végére fáradt el észrevehetően. A nyár közepén volt egy kézműtétem, ami után mostanra lettem motorozás képes. Eddig kellemetlen volt bármit is fogni hosszú távon, így a motorozást nem erőltettem annyira.

A fél szezon el is ment úgy, hogy nem ültem motoron. Utólag megbántam, hogy július közepén mentem kés alá. Ráért volna most, ősszel, vagy télen is, így a szezonban nem lett volna gond ebből. A tanulság ebből az, hogy ha hasonló, halasztható műtét, vagy egyéb orvosi beavatkozás vár rád, akkor azt ne a szezon elején, illetve közepén intézd, mert beszövik a pókok hálóikkal a motorod.

A hazaút során érintettük a Patak nevű kis falut, ahol közös barátunkat látogattuk meg, majd a 2-es úton szüttyögtünk vissza a reggelihez hasonló forgalomban. Ezekez a szakaszokat kihagytam volna, de hát valahogy haza kell jutni. Dunakeszin egy benzinkútnál búcsút mondtunk Gyurinak, aki Erdőkertes felé rongyolt el, én pedig Istvánt elengedtem Budakalásznál Pomázra és egyedül folytattam utam hazafelé.

Szuper nap volt, amit egyáltalán nem bántak a falevelek a kertben. Amikor hétfőn összegyűjtöttem őket, az illatuk is a szombati túrára emlékeztetett. Jó volt kihasználni ezt a szezonon túli, ajándéknak számító időjárást. Ha szerencsénk lesz, még akár novemberben is lesznek hasonló napok, bár az tuti, hogy jobban fel kell majd öltözni.

A réteges ruházat mellett azt sem szabad elfelejteni, hogy azért az aszfalt sem túl meleg ilyenkor, így a motorok gumijai sem úgy tapadnak, ahogy nyáron megszoktuk. Ezen továbbá nem javít az úttestet borító levélszőnyeg sem, főleg ha az még nedves is. Az őszi termény betakarítások alatt a munkagépek is sok port, sarat hordanak fel az aszfaltra, ami szintén veszélyfaktor egy motoros számára. Szóval figyeljetek ezekre a nem megszokott tényezőkre!

Sajnos, képekkel nem tudok most szolgálni, mert menet közben önző módon a saját memóriámba gyűjtöttem a képeket, de ha hiányolod a cikkből, akkor a pattanj motorra, amíg ilyen kellemes az idő és kattintgass emlékeket a fejedbe, hogy a téli időszakban legyen mire emlékezned.