Forradalmian új BMW Concept Roadster
Érzelmekben gazdag, konkrét formában öltött testet a 2014-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este alkalmával a BMW Motorrad boxermotoros roadstereinek jövőbeni generációja – megszületett a BMW Concept Roadster.
Tavaly ugyanitt mutatta be a BMW Motorrad a BMW Concept Ninety tanulmányt, amely a klasszikus boxermotoros BMW motorkerékpárok modern interpretációjaként érzékeltette, milyen érzelem dús történetre tekinthet vissza a 90 esztendős BMW Motorrad.
A BMW Concept Roadster ezzel szemben a BMW boxermotoros roadstereinek jövőjét fogalmazza meg:
„A BMW Concept Roadster jól érzékelteti, hogy a BMW számára a motorozás messze többet jelent csupán a tökéletes funkcionalitásnál. E tanulmánymodell pontosan azt jelképezi, mennyire modern és érzelemdús is lehet a BMW boxermotoros roadstere” – fejtette ki Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design igazgatója.
Hagyományos értékek modern stílusban
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A BMW Concept Roadster erőteljes, kéthengeres boxermotorral hajtott, jellegzetes BMW roadster, egyoldali hátsó lengőkarral és kardánhajtással, illetve csővázzal, ám a legkorszerűbb, dinamikus formában vonultatva fel e klasszikus megoldásokat.
„A BMW Concept Roadster a BMW roadsterek erőteljes karakterét testesíti meg. Már rátekintve is lélegzetelállító, de legalább ennyire izgalmas a motorozás is rajta. E roadster – a BMW jóvoltából – ismét forradalmasítja a motorozást” – emelte ki Ola Stenegard, a BMW Motorrad Vehicle Design igazgatója.
A BMW boxermotorjai mindig is mély benyomást keltő menetteljesítményeket és teljes fordulatszám-tartományukon intenzív vonóerőt kínáltak. Legújabb nemzedékük 1170 köbcentiméter hengerűrtartalmából 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE) teljesítményt, 6500-as fordulatnál pedig 125 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.
A motor a BMW Concept Roadster vizuális középpontjában helyezkedik el. Kompakt arányai alacsony elejével és magas hátuljával ék alakú sziluettet kölcsönöznek számára, amelynek köszönhetően e motorkerékpár már álló helyzetében is a gyorsulás érzetét sugallja.
Ez az ugrásra kész benyomást keltő, kifejezetten az első kerekekre összpontosító alapforma a különösen rövid farkialakítással eleve agilis, és könnyű irányíthatóságot sugall. Kéttónusú fényezés erősíti a motor alsó, sötét traktusa, illetve az ülés, az üzemanyagtartály és a far felső, könnyed hatást keltő régiójának elkülönítését.
Alsó sötét része vizuálisan még inkább az útfelülethez közelíti a BMW Concept Roadstert, ezzel is a motorozás kimondottan az útra összpontosító élményét ígérve. Mindeközben a világos felső szekció könnyedséget árasztva kölcsönöz alacsony vizuális súlypontot a koncepciómodell számára.
Fényszórója a klasszikus kerek lámpák modern, dinamikus utódja. Igényes, LED-technikájú világítótestek formálják meg a BMW Concept Roadster egyéni arculatát, kifejezetten „technikai” karakterrel ruházva fel azt. A LED-technika emellett igen vékony fényszóró kialakítását tette lehetővé, amely oldalnézetben különösen könnyed hatást kelt. Mögötte visszafogott, a lényegre összpontosító, ám exkluzív high-end stílusú műszeregység szolgál a szükséges információkkal.