MotorokMotorozás

Felszállási engedély BMW-hez

Évi 10-12 tréinget terveznek tartani, az igényektől függően hétközben és hétvégére is lehet jelentkezni. Az oktatás díjában bene van a kaja is, és rossz idő esetén nem marad el (direkt rákérdeztem), mert rossz időben is haza kell tudni motorozni.  Hát jah, van benne logika, a kérdés már csak az, ki lesz olyan tőkeerős, hogy térdig érő esőben nekiáll majd a saját vasával gyakorolni a vészfékezést…

Aztán kinéztem magamnak az egyik legkissebb F800R-et a gyakorlatokhoz, hogy majd én azzal, mert azon nincs spoiler, meg elég kicsike is, és rögtön mondták is, hogy  lehet kiszúrtam magammal, mert lassan nem szeret menni az a gép, és alacsonyka neki az alapjárat ott rángat… Úgy is lett.

 

A szöveges rész  egyeztetése után az oktató kollégák és a gyakorlatok bemutatkozása következett. Nem  különböznek sokban más tréningektől: bemelegítés, egyensúlygyakorlatok, körbekörbe, szlalom, nyolcas, műszeres vészfékezés, kikerülés stb. Két csapatra oszlottunk, egy-egy oktatóra bízva magunkat. Szégyen ide vagy oda, biza a körbekörbe résznél én odavertem majdnem az F800R-t, mert biza elkalkuláltam a gázadást (adhattam volna többet). Hálisten az oktató időben elkapta a vasat (meg engem is), szóval megúsztuk a dolgot karcolás vagy indexbúracsere nélkül, szép maradt a kicsike.

A következő menetben már megbarátkoztam a flegma mehetnékes vassal, úgyhogy utána már egész jól ment a dolog, a jószág elég szimpatikussá vált amint elkezdtünk összebarátkozni. Aztán végül jött a kajaszünet, kiderült az egyik oktató az, akitől NaNa régen vette a Guzziját (Tóth Zoli, aki egyébként dragbike versenyző is – a szerk.), aztán feltűnt néhány régi motorlandos ismerős, szóval nem kellett egyedül eszegetni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Mondták, még lehet tekeregni a vasakkal, le is húztam az egyik csodaszéphez. Gondoltam (itt kezdődik mindig a baj), hogy itt ma még nem láttam repülőt a pályán, ott van az a széééép naaaagy szééééles egyenes betoncsík, megnézem már hogyan gyorsul az 1200-es. Végigdöcögtem a nagy kifutópályán jobbra is meg balra is, hogy tényleg rendben van-e a beton, aztán hajrááááá! Megy az, mint a bolondgomba, 180-ig hármasban, aztán láttam elindulnak az épülettől felém, és mintha nagyon integetne valaki.

Szóval összeszedtem az elgurult gyógyszereket és leoldalogtam a kifutópályáról. Azt mondták repüzem van, és nem kéne ott próbálgatni, csak a kisebbik öt méter széles beton legyen már nekem elég… Ahogy vissza is vittem a motort lerakni, Dodor be is szólt, hogy „Na mit csináltál?” Mondtam neki, hogy megpróbáltam felszálni, de ez a fránya BMW nem akart repülni…BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 15BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 23BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 27BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 30BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 4BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 7BMW Motorrad Vezetestechnikai Trening 22

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük