Felszállási engedély BMW-hez
Évi 10-12 tréinget terveznek tartani, az igényektől függően hétközben és hétvégére is lehet jelentkezni. Az oktatás díjában bene van a kaja is, és rossz idő esetén nem marad el (direkt rákérdeztem), mert rossz időben is haza kell tudni motorozni. Hát jah, van benne logika, a kérdés már csak az, ki lesz olyan tőkeerős, hogy térdig érő esőben nekiáll majd a saját vasával gyakorolni a vészfékezést…
Aztán kinéztem magamnak az egyik legkissebb F800R-et a gyakorlatokhoz, hogy majd én azzal, mert azon nincs spoiler, meg elég kicsike is, és rögtön mondták is, hogy lehet kiszúrtam magammal, mert lassan nem szeret menni az a gép, és alacsonyka neki az alapjárat ott rángat… Úgy is lett.
A szöveges rész egyeztetése után az oktató kollégák és a gyakorlatok bemutatkozása következett. Nem különböznek sokban más tréningektől: bemelegítés, egyensúlygyakorlatok, körbekörbe, szlalom, nyolcas, műszeres vészfékezés, kikerülés stb. Két csapatra oszlottunk, egy-egy oktatóra bízva magunkat. Szégyen ide vagy oda, biza a körbekörbe résznél én odavertem majdnem az F800R-t, mert biza elkalkuláltam a gázadást (adhattam volna többet). Hálisten az oktató időben elkapta a vasat (meg engem is), szóval megúsztuk a dolgot karcolás vagy indexbúracsere nélkül, szép maradt a kicsike.
A következő menetben már megbarátkoztam a flegma mehetnékes vassal, úgyhogy utána már egész jól ment a dolog, a jószág elég szimpatikussá vált amint elkezdtünk összebarátkozni. Aztán végül jött a kajaszünet, kiderült az egyik oktató az, akitől NaNa régen vette a Guzziját (Tóth Zoli, aki egyébként dragbike versenyző is – a szerk.), aztán feltűnt néhány régi motorlandos ismerős, szóval nem kellett egyedül eszegetni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mondták, még lehet tekeregni a vasakkal, le is húztam az egyik csodaszéphez. Gondoltam (itt kezdődik mindig a baj), hogy itt ma még nem láttam repülőt a pályán, ott van az a széééép naaaagy szééééles egyenes betoncsík, megnézem már hogyan gyorsul az 1200-es. Végigdöcögtem a nagy kifutópályán jobbra is meg balra is, hogy tényleg rendben van-e a beton, aztán hajrááááá! Megy az, mint a bolondgomba, 180-ig hármasban, aztán láttam elindulnak az épülettől felém, és mintha nagyon integetne valaki.
Szóval összeszedtem az elgurult gyógyszereket és leoldalogtam a kifutópályáról. Azt mondták repüzem van, és nem kéne ott próbálgatni, csak a kisebbik öt méter széles beton legyen már nekem elég… Ahogy vissza is vittem a motort lerakni, Dodor be is szólt, hogy „Na mit csináltál?” Mondtam neki, hogy megpróbáltam felszálni, de ez a fránya BMW nem akart repülni…