Versenyabronccsal az utcán
A Németországban megrendezésre került IDM Superbike gyártók nívós 2010-es versenyét az osztrák superbike gyártó nyerte meg.
A KTM a SportSmart nagy teljesítményű crossover abroncsait választotta versenymotorjaira, nem előzmények nélkül, hiszen az úttörő Dunlop technológiák már többször bizonyították, hogy mire képesek a versenypályán, és nem csak az IDM versenyen, de a Moto2-ben is. A Dunlop a verseny-gumiabroncsok kizárólagos beszállítója mindkét bajnokság esetében.
A német IDM sorozatban utcára tervezett sportmotorok széles skálája méri össze erejét egymással, a KTM és a Ducati elképesztően nagy nyomatékkal bíró, V-elrendezésű ikerhengeres sportgépeitől kezdve, egészen a nagyteljesítményű, többhengeres Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki és BMW sportmotorokig.
Minden motor más és más mértékben veszi igénybe a gumiabroncsokat. A 2010-es IDM szezon rendkívül szoros befutói méltán demonstrálták a Dunlop gumiabroncsok képességeit, milyen nagyszerűen képesek megfelelni az eltérő motorok eltérő igényeinek. A Hockenheimi versenyre való kvalifikáció során az első tíz motor mindössze 0,3 másodpercre volt egymástól.
A KTM RC8R, mely megnyerte az IDM gyártók versenyét, rendkívül nagy követelményeket támaszt az abroncsokkal szemben. Még alapkivitelben is 129 kW-os teljesítményt ad le 10.250 ford./perc fordulatszámon és 123 Nm-es bődületes nyomatékot ad le 8000 ford./perc fordulatszámon az 1195 cm3 űrtartalmú, V-elrendezésű ikerhengeres erőgép.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A SportSmart éveken át tartó sikeres versenyzés során kifejlesztett, úttörő Multi-Tread (MT) többrétegű technológiája szívósabb, alacsonyabb hőmérsékleten futó keveréket alkalmaz, amely biztosítja az egyenes vonalú stabilitást, abroncstapadást, fékezést és a hosszabb futófelület-élettartamot, amíg a motorkerékpár egyenesen áll. A középső futófelület mindkét oldalán alkalmazott különböző összetevőket kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy maximális bedőlési szögek mellett is optimális tapadást biztosítsanak.
Ezen tulajdonságainak köszönhetően az abroncs tökéletesen illeszkedik a KTM RC8R utcai sportmotorhoz, mely a kiváló teljesítményt ötvözi a tökéletes kezelhetőséggel egy olyan versenypályára alkalmas csomagban, ami ugyanúgy alkalmas egy kiadós alpesi túrázáshoz is.