Ezüst Eső – Yamaha RD 125 átalakítás
Az Omega egyik – számomra kedvenc – száma az Ezüst Eső. Kissé letargikus, talán azért is tetszik annyira. Mint ahogy ez a gép is szomorú pillanatok alatt született, remélhetőleg nem nyomja majd rá ez bélyegét a megbízhatóságra.
Nem az első eset, hogy munkadíjként egy hiányos, papírmentes gépet kapok és nem tudom alkatrészként eladni. Egy Jawa Twin Sport javításáért kaptam egy öreg Yamaha RD 125-öst, aminek csak a hiányos blokkját és pár apróságot tudtam elpasszolni, a többi a nyakamon maradt.
A váz alkalmasnak tűnt egy átalakítás után valami 50-es blokk hordozására. Korábbi jó tapasztalataim alapján Simson blokkra kezdtem vadászni. Közben összeállt a koncepció: minél olcsóbban kischoppert készíteni!
A váz kiegészítései, a kormány, a pedálok 1/2 ”-os gázcsőből készültek, elnyelte a teljes 6 m-es szálat. A váznak csak a középső főtartója maradt a villanyakkal, hátsó lengővillával és a darabjait is felhasználtam, pl. az ülés alatti hosszfőtartónál, a hátsó rugós-tag felső felfogatásánál.
Nehézséget okozott, hogy a Yamaha és a Simson blokkok kihajtása ellentétes oldalon van, így a hátsó villa megfordítása után a fékkitámasztón is el kellett gondolkozzak. Kevés új alkatrészt építettem be, a legtöbb elfekvőben lévő cucc volt, csak a lánc, tanksapka, légszűrő, első gumi, fékvezeték, gázbovden új.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az eredeti Yamahából a váz középrész, a villa alsószárak, kormánykiflik, markolatok, karok, konzolok, hátsó lengővilla, kerekek, sárvédők, hátsó rugóstagok, oldalsztender maradtak. Az első lámpa Verhovina, a hátsó Pannonia T5, a tank pedálos Simson, a villaszárak, a kipufogó és a blokk S50-es Simson tartozékai voltak valaha.
A kárpitozást Maci barátommal közösen végeztük, a váz hegesztése Kustyán Attila munkája. Külön köszönet Kurucz Jácintnak a fényezésért. A csapágyazást a vágatlan kormány-nyaknál módosítottam. Rám jellemzően alulra kúpgörgős csapágy került beépítésre, ez tuti még három másik motort is kiszolgál.