HírekMotorbemutatóMotorok

Ezüst Eső – Yamaha RD 125 átalakítás

videk ezust eso yamaha rd 125 05Az Omega egyik – számomra kedvenc – száma az Ezüst Eső. Kissé letargikus, talán azért is tetszik annyira. Mint ahogy ez a gép is szomorú pillanatok alatt született, remélhetőleg nem nyomja majd rá ez bélyegét a megbízhatóságra.

Nem az első eset, hogy munkadíjként egy hiányos, papírmentes gépet kapok és nem tudom alkatrészként eladni. Egy Jawa Twin Sport javításáért kaptam egy öreg Yamaha RD 125-öst, aminek csak a hiányos blokkját és pár apróságot tudtam elpasszolni, a többi a nyakamon maradt.

A váz alkalmasnak tűnt egy átalakítás után valami 50-es blokk hordozására. Korábbi jó tapasztalataim alapján Simson blokkra kezdtem vadászni. Közben összeállt a koncepció: minél olcsóbban kischoppert készíteni!

A váz kiegészítései, a kormány, a pedálok 1/2 ”-os gázcsőből készültek, elnyelte a teljes 6 m-es szálat. A váznak csak a középső főtartója maradt a villanyakkal, hátsó lengővillával és a darabjait is felhasználtam, pl. az ülés alatti hosszfőtartónál, a hátsó rugós-tag felső felfogatásánál.

videk ezust eso yamaha rd 125 01Nehézséget okozott, hogy a Yamaha és a Simson blokkok kihajtása ellentétes oldalon van, így a hátsó villa megfordítása után a fékkitámasztón is el kellett gondolkozzak. Kevés új alkatrészt építettem be, a legtöbb elfekvőben lévő cucc volt, csak a lánc, tanksapka, légszűrő, első gumi, fékvezeték, gázbovden új.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az eredeti Yamahából a váz középrész, a villa alsószárak, kormánykiflik, markolatok, karok, konzolok, hátsó lengővilla, kerekek, sárvédők, hátsó rugóstagok, oldalsztender maradtak. Az első lámpa Verhovina, a hátsó Pannonia T5, a tank pedálos Simson, a villaszárak, a kipufogó és a blokk S50-es Simson tartozékai voltak valaha.

videk ezust eso yamaha rd 125 13A kárpitozást Maci barátommal közösen végeztük, a váz hegesztése Kustyán Attila munkája. Külön köszönet Kurucz Jácintnak a fényezésért. A csapágyazást a vágatlan kormány-nyaknál módosítottam. Rám jellemzően alulra kúpgörgős csapágy került beépítésre, ez tuti még három másik motort is kiszolgál.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük