fbpx

Új amerikai motormárka született – New York-ban debütált a Vanguard Roadster

vanguard bike 04A New York Motor Show keretein belül leplezték le annak az új, amerikai motorkerékpár márkának az első modelljét, mely minden bizonnyal meghatározó szerepet tölt majd be abban a vérfrissítési folyamatban, mely a Harley-Davidson, a Victory és az Indian uralta, sokak számár már kicsit unalmassá vált tengerentúli piacot színesíti majd néhány éven belül.

A december 9. és 11. között megtartott kiállításon a kíváncsi szemek számára egy egészen egyedi, minden eddigitől eltérő technikai tartalommal, koncepcióval és dizájnnal rendelkező, izgalmas gépről hullott le a lepel.

A szerencsések, akik New York City-ben ott lehettek, elsőként láthatták a Vanguard Roadster semmihez sem hasonlító vonalait, és lehettek részesei egy új márka születésének jeles pillanatának.

A Vanguard előremutató dizájnja és úttörő megoldásai olyan termékké teszi azt, melyhez hasonló még nem található a piacon. Olyan jellegzetességgel, egyediséggel, új irányokkal bír minden tekintetben, melyek új perspektívákat nyitnak meg a motorkerékpár gyártásban.

vanguard bike 01

A Vanguard izgalommal hívta meg a média képviselőit, és minden érdeklődőt, hogy személyesen is találkozhasson az új jövevénnyel. Az új márka világpremierje egészen pontosan december 9.-én volt..

A forma és a funkció összhangja még soha nem volt ennyire tökéletes egy motorkerékpár esetében sem. A Vanguard Roadster feltűnő, de mégis jelenkori formája letisztult és átgondolt elképzelések tökéletes összhangját testesíti meg. Vonalvezetése, megoldásai minden részleteiben az átgondolt tervezést tükrözik.

A most bemutatott, nem mindennapi motorkerékpár prototípusa egy működő modell, melynek gyártását a Vanguard 2018-ra tervezi beindítani. A cég roppant büszke a rengeteg egyedi megoldásra, így többek között a teljesen váz nélküliségre, mely a motorblokk központi teherviselő elemként való kialakításának köszönhető, az egyedi forgattyúsházra, az integrált kipufogórendszerre és a tablet méretű, digitális műszerfalra, melyen a visszapillantó tükröket kiváltó kamera funkció is helyet kapott.

vanguard bike 01

A Roadster a később három Vanguard modellek előhírnöke. Platformjára a későbbiekben még két, eltérő stílusú gép is épül majd, így Cruiser és Racer változatával is előrukkol majd az amerikai cég. Az összeszerelő üzem New York City-ben, a brooklyn-i kikötőnél működik majd. A moduláris konstrukció végett a nagyobb fődarabokból álló alkatrészek összeszerelése a hagyományos kézi munkának is teret hagy majd, mely garancia lesz arra, hogy a viszonteladókhoz kivételesen értékes és minőségi áruk jussanak el.

A 30 000 dolláros bevezető ár is azt sugallja, hogy prémium kategóriáról van szó, mely jó eséllyel erős versenytársa lesz a mostani luxus-motorkerékpárok piacán található modelleknek. A kiválasztott viszonteladók, – akik már szerződtek az értékesítésre – részesei, és egyben nagykövetei lesznek annak a piacot átalakító versenynek, melyet a Vanguard indít, és meg is készül nyerni.

A Vanguard élén a híres tervező, Edward Jacobs, és vállalkozó üzlettársa Francois-Xavier Terny áll, akik közösen alkotnak egy dinamikusan fejlődő, jövőbe mutató csapatot, mely újszerű látásmóddal és a motorkerékpárokhoz való egyedi hozzáállással alkot újat. Reményeik szerint egy igazán prémium motorkerékpár márka alapjait rakták le, mely forradalmasítja majd annak piacát. Érdemes lesz a jövőben követni azt, hogy mi történik a Vanguard háza táján. Izgalmas jövőnek nézünk elébe.

Műszaki adatok: Vanguard Roadster

Motor: Léghűtéses, 56 fokos hengerszögű, V2 hengerelrendezésű, S&S X-Wedge alapokra épült motorblokk
Hengerűrtartalom: 1917 cm3
Maximális nyomaték: 150 Nm
Váltórendszer: 6 sebességes
Hátsó meghajtás: Kardán
Üzemanyagtank kapacitás: 21 L
Váz: Váz nélküli kialakítás, a motorblokk, mint teherviselő elem látja el ezt a funkciót
Első felfüggesztés: Öhlins, minden paraméterében állítható teleszkópok, 48 mm átmérőjű villaszárakkal
Hátsó felfüggesztés: Félkarú lengővilla a jobb oldalon elhelyezve, Ölins mono-shock lengéscsillapító
Első fék: Brembo négydugattyús féknyergek, két darab 320 mm-es, részben úszó felfogatású féktárcsák
Hátsó fék: Brembo kétdugattyús úszó nyereg, 245 mm-es féktárcsa
Gumik: Metzeler ME880 Marathon 240/40 VR18 vagy 200/50 ZR18 (hátsó); 130/60 VR18 (első)
Ülésmagasság: 810 mm
Tengelytáv: 1,660 mm
Saját tömeg: 250 kg
Várható vételár: 30 000 dollár (8 850 000 Ft)
vanguard bike 01vanguard bike 01vanguard bike 01vanguard bike 01vanguard bike 01
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x