Erről leér a lábam: Harley-Davidson XL „883L SuperLow 2014 teszt
Nem vagyok műszaki zseni, de imádok vezetni autót, motort egyaránt. Motoros nőként kicsit féltem az ismeretlen, férfias Harley-Davidson motortól. Ráadásul ez volt életem első tesztvezetése. Izgultam.
Végül szerencsére bebizonyosodott, hogy nők is (ilyen alacsonyak is mint én), bátran használhatják a 2014-es Harley-Davidson XL883L Sportster SuperLow motort. Könnyen kezelhető, kényelmes, alacsony, erről leér a lábam telitalppal, ami nekem biztonságérzetet ad. Jól fekszik a kanyarban. A motor jól „harap”, könnyedén lehet vele előzni, hegymenetben sem torpan meg.
Reggel szépen sorba állították a Harley-Davidson Szalon udvarán a tesztelendő motorokat, huszonkettőt összesen. A választottam volt az első a sorban, egyes rajtszámmal. A kiválasztás e-mailben ment, látatlanban, ezért kellemes meglepetés volt, hogy színben majdnem egyezik a Suzukimmal. (Mivel 8 éve ezzel motorozom, folyton ez volt az összehasonlítási alap.) Egyéb hasonlóságok is akadtak: az ülés magassága, a motor hossza, szélessége cirka egyezik. Más dolgokban nagy a különbség.
Elsőre szokatlan volt, pár dolog, de ezeket hamar megszoktam és megszerettem:
– szélesebb a 883-as ülése, illetve a deklik alatta nagyobb terpeszre kényszerítenek, viszont az ülés nagyon kényelmes,
– az index nem egy gomb, hanem a kormányon egy-egy gomb van a jobb és bal indexeléshez a megfelelő oldalon. Bal oldalon néha véletlenül a dudát nyomtam meg, mert annyira közel van egymáshoz a két gomb. Az index magától kikapcsol, ha egyenesbe jön ismét a motor, s így nem felejtődik kint,
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– szintén a kormány baloldalán van a TRIB gomb, melynek nyomkodásával lehet beállítani, hogy a műszerfalon lévő kilométeróra digitális kijelzőjén milyen adatot mutasson; napi számláló, összes megtett kilométer, fordulatszám,
– a TRIP mellett van a világítás gombja, felül a reflektor, alul visszakapcsolás a városira. Indításkor a lámpa automatikusan felkapcsol,
– jobb oldalon vannak az indítógombok, és a start gomb tetejének megnyomásával lehet a vészvillogót bekapcsolni. Ezt a visszafele induláskor véletlenül benyomtam, s láttam a műszerfalon a visszajelző zöld nyilat, hirtelen nem jöttem rá, hogy mit nyomtam be és hol tudom kikapcsolni,
– az oldaltámasz a legkényelmetlenebb. Se ki, se visszahajtani nem egyszerű. Útban van a lábtartó. Viszont biztonsággal megtartja a motort. Nem hajlik, nyaklik, csúszik vissza,
A tesztnek nincs vége, lapozz tovább!