CsajokKiemeltMotoros divat

Erős és biztonságos: Bering Lady Toma női motoros farmer teszt VIDEÓVAL!

bering lady toma 1

Nincs mit tenni, én egy farmeres csaj vagyok. Ez az a ruhadarab, amiben jól érzem magam a hétköznapokon, és így van ez motorozás közben is.

Mindenféle nadrágot próbáltam már az elmúlt 22 év alatt a motorozáshoz, ismerem a veszélyeket, az okokat és a következményeket is, de mégsem tudok másban kényelmesen motorozni. Nem véletlen, hogy már évek óta keresem a tökéletes motoros farmert. Persze még a tökéletes utcai farmert sem sikerült megtalálnom, mert ha találok egyet, ami tetszik is és kényelmes, akkor azt addig hordom, amíg rövid időn belül le nem rongyolódik rólam.

Persze ahogy talán mindenkinek, az első motoros élményeim nekem is farmerosak voltak. Ez volt „A” nadrágom, nem gondoltam, hogy egyetlen rövidke túrára vennem kellene mást. Persze amikor kiderült, hogy ez az egyetlen túra kicsit tartósabbnak bizonyul, vettem bőrnadrágot. A ’90-es évek közepén még az oldalt végig fűzős volt a menő. Amúgy praktikus is volt ez a megoldás, mert a fűzők segítségével könnyen a viselője alakjára lehetett igazítani, és 1-2 kiló plusz vagy mínusz sem ártott neki.

Aztán vettem rendes (nem fűzős) bőrnadrágot is. Az is Bering volt. Még ez sem tudott semmi extrát, bár már női fazonú volt, és egy vékony selyem bélés volt benne, hogy jobban csússzon, mikor felveszem, és ne tapadjon a melegben. Pár éve adtam el, mert úgy tűnt, már végleg kihíztam. Szerintem most megint jó lenne, de így jártam. Úgyis kiment már a divatból.

Aztán jöttek a műanyagok. Eleinte megfelelt a farmer + bélelt esőruha kombó a hidegebb napokra, de később már mindenhol azt hallottam, hogy csak a cordura a biztonságos. Ez az erős anyag megvédi a motorost egy esésnél, és ezekben már protektorok is vannak. Tényleg próbálkoztam. Az IXS nadrágom már egészen csinosnak volt mondható, de ember legyen a talpán, aki egy ilyenben motorozik nyáron. Vagy netán bemegy egy boltba vásárolni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Később, amikor a Joe Rocket kabátomat vettem, vettem hozzá egy nyári nadrágot is. Ez is cordura volt, de több volt benne a rugalmas, szellőző rész, sőt az egész oldalát széjjel lehetett cipzározni. Nem tudom, mi volt vele a baj. Talán, hogy fekete. A feketét farmerben sem szeretem. A végén ezt is eladtam, mert csak foglalta a helyet a szekrényben. És persze mindig maradt a jól bevált farmer.

bering lady toma 3

Ahogy telt-múlt az idő, a gyártók is rájöttek szerintem, hogy sok olyan motoros van, aki farmerben szeret motorozni, tehát elkezdték motorossá fejleszteni a farmereket. Mint az én történetem is mutatja, ehhez is jó pár év kellett. Persze a férfiaknak könnyű, mert nekik már sokkal előbb készültek motoros farmerek, egész nagy választék van belőlük már évek óta, de női alakra sajnos még mindig nem egyszerű csinos motoros farmert találni.

Amikor 2015-ben Floridában jártam, vettem egy nagyon drága motoros farmert nagyon olcsón. Aztán kiderült, hogy a 10 dollárnál, amit fizettem érte, nem is ért többet, mert kb. az ötödik használatnál szétrepedt a fenekemen, és csak a kevlár erősítés tartotta össze. Akkor kicsit feladtam a keresést, és a reményt, hogy egyszer még lesz normális motoros farmerem.

Az idei Budapest Motor Fesztiválon azonban újra felgyulladt a láng. Több cég is hozott ki farmert, így többet is felpróbáltam. Viszont mivel nem volt köztük olyan, ami iránt első látásra szerelmet éreztem volna, úgy gondoltam, a kiállítás után végigjárom azokat is, akik nem hozták ki a farmereket, de állítólag van nekik. Sőt van nekik női fazonú is.

A nézelődés közben sikerült készítenem fejben egy listát, hogy milyen szempontoknak kell megfelelnie a számomra tökéletes motoros farmernek:

  • Farmernek nézzen ki (tehát nyugodtan ki tudjak benne menni az utcára, ne nézzek ki úgy, mint valami szuperhős talpig páncélban)
  • Normális (farmer) színe legyen. Ne legyen kínai-piacos koptatott, sem márvány-koptatott, sem túl sötét, bár ebbe még akár bele is törődtem volna.
  • Legyen csinos, nőies fazonú, vagyis például ne álljon el a derekamnál, de ne is legyen túl csípő fazon, mert akkor fázna benne a derekam a motoron.
  • Legyen erősített az anyaga, mondjuk kevlárral, mert az tényleg könnyű és erős is. Ha nem lenne, benne ilyen, akkor megfelelne egy sima farmer is, nem?
  • Legyenek benne protektorok. Elsősorban a térdénél, aztán a többit majd meglátjuk.

Így keveredtem el a Fokt Motorhoz, ahol minden különösebb faxni nélkül kiválasztottam azt a farmert, amit elsőre mutattak. Mondjuk ehhez lehet, hogy hozzátartozik az is, hogy Tündi, az eladó már jó pár éve ismer engem, biztos ismeri az ízlésem, és a méretem is egyből eltalálta. Azt mondta, hogy nem a kettes, hanem a hármas kell nekem, mert ő is eggyel nagyobbat hord ebből a fazonból. És igaza is lett. Mintha csak rám öntötték volna. Ráadásul köztudomású, hogy utálok vásárolni, úgyhogy ennél több időt nem is szívesen szántam volna a válogatásra.

bering lady toma 27

A Bering Lady Toma elnevezésű farmer – ahogy a neve is mutatja – kifejezetten női fazon, amit a gyengébbek kedvéért a bal zsebében elhelyezett diszkrét Lady felirat is bizonyít. Az enyémen olyan diszkrét, hogy alig látszik, csak egy internetes képen vettem észre egy világosabb verzión. Viszont az enyémen is rajta van.

Egyébként szerintem jó drága, 60 000 Ft (59 900,-), de ezek mind ekörül mozognak. A floridai gatya 154 USA dollár volt eredeti áron, ami 42 000 Ft-nak felel meg. Ha egy normál farmerhez hasonlítom, akkor horror az ár, ezért én inkább egy cordura vagy bőr motoros nadrághoz hasonlítanám. Előbbi újonnan olyan 30 000 Ft körül indul, és határ a csillagos ég (persze akciósan ki lehet fogni ennél olcsóbbat is). Bőrnadrágot protektorokkal 50 000 Ft alatt talán nem is kapni.

A lényeg, hogy jó esetben egyszer kell beruházni, és utána évekig jó. Habár ennek ellentmond az, hogy a vásárlás után még pár hétig nem volt módomban kipróbálni a farmert, és mikor felvettem, szorított a combomon, és a hasam is kibuggyant a derekánál. Úgy döntöttem, inkább lefogyok, mint hogy új farmert vegyek hatvanezerért… szerencsére két hét vacsora nélkül, és le is ment az a plusz két kiló, ami a szorongást okozta.

A farmer egyébként megfelel a fent felsorolt elvárásaimnak:

Farmerszabású, női motoros nadrág

Aki eddig látta rajtam, mindenki azt mondta, hogy csinos, és a színe is pont jó, kellemesen koptatott, de nem túl világos, hogy minden kosz meglátszódjon rajta. (Mondjuk a gépzsírhoz azért nem elég sötét.)

Kevlarral erősítve

Nem csak a fenekén egy foltban, mint a Can-Am Spider nadrág, hanem egészen a lábszár közepéig ér a kevlár bélés. Persze ez okozza azt is, hogy a nadrág annyit sem nyúlik, hogy két kiló hízást kibírjon, mint egy hétköznapi farmer, és egyébként elég jó súlya is van, valamint a nyári 25-30 fokban vetekszik a cordurák komfortjával – na jó, ez legalább szellőzik valamennyire.

Állítható magasságú CE térdprotektorok

Amikor először felpróbáltam az üzletben, ez volt az első megjegyzésem, hogy jó-jó, a méret is stimmel, de a protektorok nem a térdemnél vannak, ha leülök. És láss csodát, a protektorzsebben elhelyezett tépőzárak segítségével sikerült őket a megfelelő helyre terelni.

bering lady toma 5

A zsebekkel később, a Női Motoros Napon meggyűlt a bajom, mert a nagy melegben hozzátapadt a bélés a lábamhoz a terepezésnél, ettől kikapcsolódott a tépőzár, és olyan volt, mintha a nap hátralevő részében egy smirglivel dörzsölnék a térdem – véresre. Hiába igazgattam, visszazártam, mindig szétnyílt újra. Később azt a megoldást választottam itthon, hogy bevarrtam a zsebet. Ez majd a mosásnál fog fejtörést okozni.

CE csípőprotektor

Bizonyára nagyon hasznos dolog, de ezzel nem sikerült megbarátkoznom. Hiába a kicsi, diszkrét protektor-párna, ami két kis kutyafül-szerű zsebben helyezkedik el a nadrágban, szerintem nincs az a nő, aki önszántából felpakol +2 cm-t a csípőjére. Én kivettem, és jól elraktam egy fiókba.

Kétféle szárhosszal kapható

Hosszú lábú asszonyoknak, meg póninőknek. Nekem a rövidebb kellett… Mindig mondom, hogy nekem nem a lábam a hosszú, hanem a törzsem, de senki nem akarja elhinni.

A nadrág szárának alján van egy lepatentozható gumi is, ami azt a célt szolgálja, hogy menet közben ne lobogjon a nadrág szára. Mivel nekem nem tűnt olyan bőnek, hogy lobogjon, ezt a gumit is a csípőprotektor mellett helyeztem el a fiókban.

Méret: T0-T6

Ezt most nem tudom normál európai méretre átkonvertálni, de az enyémbe az van írva, hogy T3 = 32. Egyébként mostanában 30-as farmert hordok. A Fokt Motor oldalán lévő mérettáblázatban a T3-hoz 42-es európai méret van írva, így az alapján 36-tól 48-as méretig kapható ez a farmer.

A saját véleményem az első néhány használat után:

Még több kép a galériában

Rögtön megszerettem ezt a farmert, mert tényleg csinos, eltekintve a tevetérdtől, ami a térdprotektorok miatt van. Ez benne a szükséges rossz. Most már pár száz kilométert lemotoroztam benne, és nagyon kényelmes is, bár kicsit hiányzik az az érzés, ami a farmereknél szokott lenni, hogy egy kis ülés után tágul annyit az anyag, hogy már tutira nem nyom sehol.

Ha úgy indulsz el benne, hogy szorít vagy nyom, akkor hazafele is szorítani fog… főleg, ha még egy jó csárdát is útba ejtettél időközben. Szóval ezen a nyáron szerintem már nem vacsorázok.

A kevlár erősítést és a protektorokat pedig soha nem szeretném kipróbálni. Olyan ez most nekem, mint az esőruha, ami mindig van nálam, hogy ne essen az eső. Ha már van egy motoros farmerem végre, amire évek óta vágytam, akkor most már ebben motorozom, hogy ne történjen soha semmi baj.

bering lady toma 15

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük