Én vagyok Superman! Honda CB650R 2023 teszt
Dögös külső, vonzó belső
Megjelenésében café raceres. Többen is felhívták a figyelmemet arra, hogy ezzel bizony meredek vállalás lehet a fenekemnek az első napra tervezett ~400 km. Valóban kicsit elzsibbadt a végére a popóm, de igazából nem volt vészes, inkább a rázós magyar utak készítettek ki.
Az üléspozíció csak enyhén előredőlős, még pont kényelmes, sem a derekat, sem a csuklót sem terheli meg túlságosan. Nekem inkább az volt a gondom, hogy a ~168 centimmel a térdem egy iciripicirit jobban volt behajlítva, mint megszoktam, és a térdprotektor pántja kb. egy óra alatt teljesen elnyomta a vérkeringést az alsó lábszáramban, így menet közben és a megállókkor is kreatív tornagyakorlatokkal szórakoztattam a körülöttem közlekedőket.
Amúgy a magassága pont kényelmes, rendesen leértek a lábaim, és akkor sem sírtam el magam 202 kilós súlyától, ha a parkolóban sík, vagy enyhébben lejtős terepen arrébb kellett tolni. A meredekebb, macskaköves utcán már voltak gondjaim, de hát ott kinek ne lettek volna?! Menet közben még ennyire sem zavaró, szépen lehet pakolgatni a vasat.
Visszatérve a külcsínre, az én példányom Matte Dim Grey Metallic volt, ami a grafitszürke brandelt megfelelője, nagyon macsós. Közelről nézve kicsit baltával vágott-szögletes feeling, de ha párat hátralépsz, akkor a karcsúbb, ívesebb vonalak adják ki az összképet. A szürke kiadáshoz kifejezetten jól állnak a cápakopoltyú-szerű elemek az ülésnél.
A tank tökéletesen beillik az ember lányának lábai közé, kényelmesen rá lehet szorítani, érezni a motor kellemes dorombolását, vibrálását. A négy henger beindításkor azt súgja türelmetlenül a füledbe: induljunk már, induljunk már, mire vársz még?!
Nagyobb fordulatszámon kicsit felemeli a hangerőt, de még nem hívja magára a rendőröket a szomszéd országokban sem. Ha nem hiszel nekem, kattints a Honda oldalára, ott meghallgathatod a hangját is. Lelkesedéséhez képest a 15 literes tank kicsit kicsi, vagy én vagyok türelmetlen, de többször is felháborodtam, hogy már megint meg kell állni tankolni, pedig én még menni akarok!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A műszerfal kellemes méretű, minden info jól látszik rajta sötétben és világosban is, de nem viszi túlzásba az infó-dömpinget. Fordulatszámmérő, aktuális sebesség, fokozatkijelző megtett kilométerek, pontos idő és a visszajelzők – ennél nem is kell több. Kerek LED-lámpája remekül van beállítva és megfelelő fényerejű ahhoz, hogy a kanyargást nyugodtan folytasd az éjszakában is.
Csupasz motor lévén plexi, vagy más, szélterelő eszköz nincs a motoron, ezért úgy 130-140 km/óráig nevezném kényelmesnek, utána érdemes erősen kapaszkodni. Már csak azért is, mert az igazi teljesítményt a 95 lóerős blokk nyolcezres fordulatszámnál, vagyis valahol 140-150-nél kezdi leadni, addig csak azt hiszed, hogy jól megy. Egyébként lehet hozzá plexit is kérni, a Honda konfigurátorában tudod megnézni, hogy áll neki.
A váltó pontos és feszes, pikk-pakk lehet pakolgatni a hegyi szerpentinen vagy a városi dzsemben. A széles kormány, láb közé simuló tank és a jól kialakított futóművek könnyed és nagyon-nagyon élvezetes kanyargást tesznek lehetővé. Le sem akarsz szállni róla, megunhatatlan.
Utassal nem teszteltem, de mivel a Honda a hátsó ülés jelentős részét feláldozta a dizájn oltárán, erősen kétlem, hogy hosszú távon kényelmes lenne. Vegyen saját motort!
Gondoltak a modern életvitelre is, így az ülés alatt egy USB-töltő található. Mennyivel szebb lett volna az életem, ha ez magamtól feltűnik a teszt alatt, és nem utólag, a Honda oldalát olvasgatva jövök rá, miután Ausztriában párszor eltévedtem a lemerült telefon miatt… Ami viszont nekem továbbra is hiányzik – ha már tájékozódásnál tartunk – hogy még mindig nem gondolnak a motorgyártók arra, hogy valamilyen GPS megoldást építsenek a motorra, akár úgy, hogy a kijelzőre lehetne kidobni a telefon képét, akár úgy, hogy van hely konzolnak, ahova fel lehet tenni anélkül, hogy kitakarná a fél képernyőt.
Összefoglalva: jólnevelt bestia
Mérete, súlya és barátságos, mégis erőteljes stílusa miatt bátran ajánlanám kezdőknek, de a haladóbbak sem fognak unatkozni vele. További jó hír lehet a kisebb jogsisok számára, hogy a motort le lehet korlátozni 35kW-ra, vagyis A2-vel is vezethető. Ha pedig megvan az A jogsi, akkor simán visszaállítják a teljes teljesítményt, és élvezheted a suhanást!
Én bármikor szívesen örökbe fogadnám, ezúton üzenem az összes szerettemnek, hogy tudom, mit kérek közelgő születésnapomra…