fbpx

Elkezdődött a motoros szezon, ezt jelzik a motoros balesetek

Halálos motoros balesetA motoros szezon kezdetének ékes bizonyítéka, hogy egyre több motoros balesetről hallunk. A téli viszonylagos nyugalom után sokkoló a halálos áldozatokról olvasni. Vigyázzunk magunkra és egymásra, hogy mindenki hazaérjen!

Az elmúlt napokban több motoros baleset és köztük több halálos kimenetelű is borzolta a közvélemény idegeit. Pedig ilyenkor semmire nincs kevésbé szükség mint arra, hogy az autósok a motorosok ellen forduljanak. Inkább legyünk mi sokkal óvatosabbak, és tudatosítsuk, hogy attól, hogy ma már március van, a hőmérséklet még nem feltétlenül ideális a motorozáshoz.

A hideg aszfalt nem jól tapad, kijöttünk a rutinból a tél alatt, és persze ott az a fránya COVID is, ami bezártságra kényszerít minket, amiből már mindenki szeretne szabadulni. A sok hátráltató körülmény pedig kedvez a motoros baleseteknek.

A Csongrád-Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága is a motoros balesetek megelőzésére figyelmeztet

A kedvező időjárás beköszöntével ugrásszerűen megnő az utakon a motorosok száma, akiknél a baleseti kockázat átlag feletti. Ennek az oka, hogy a motorosokat a gépkocsik vezetőire jellemző passzív biztonságtechnikai megoldások (karosszéria, energiaelnyelő zónák, biztonsági öv, légzsák) nem védik, így baleset esetén testük közvetlenül sérül.

A motorkerékpáros balesetek bekövetkezésének több oka is van, de a legnagyobb rizikófaktort az emberi tényezőben kell keresni, vagyis képességeiket túl-, gépük teljesítményét pedig alulbecsülik. Vezető baleseti okok évek óta a sebesség nem megfelelő megválasztása, az elsőbbségi jog meg nem adása, az irányváltoztatás szabályainak be nem tartása és a szabálytalan előzés.

A városi forgalomnál lényegesebben dinamikusabban haladnak még akkor is, ha egyébként nem lépik át a megengedett legnagyobb sebességet. A lakott területen belüli motoros balesetek leginkább nem a nagy sebességből adódnak, hanem abból, hogy a motoros egy kisebb lökés után is beesik egy autó, vagy busz alá.

10 halálos áldozat volt Pest-megye útjain januárban

Megdöbbentő és elgondolkodtató, hogy a motorkerékpáros balesetekben meghaltak, illetve megsérültek 70%-a nem töltötte be a 35. életévét.

Ezért is nagyon fontos, hogy a motorosok – néhány hónap vezetés kihagyása után – ne csak magukat, hanem járműveiket is készítsék fel a közlekedésre az alábbiak szerint:

  • kizárólag kifogástalan műszaki állapotú, és biztonságtechnikailag is megfelelő motorok használata,
  • a bukósisak és egyéb védőfelszerelések viselése, amely nagymértékben csökkenti a sérülés kockázatát,
  • ne megszokásból, rutinból vezessünk, fokozott figyelemmel menjünk bele az előzésbe, kanyarodásba,
  • az út-, terep-, és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel történő közlekedés is nagyon fontos!

… hogy mindenki hazaérjen!

 

Forrás: Police.hu, címlapkép 123ff, Copyright : Vasilis Ververidis

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x