fbpx
EseményekKiemeltMotoros túra

Elhagyatva – Motoros Tájékozódási túra 2022

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022Pénteki szikrázó napsütést felváltotta szombatra az eső, amely olykor szakadt, majd szemerkélt, ritkán elállt. A reggeli kávézást a szállásunk tetőteraszán ejtettük meg szitáló esőben, de ennek ellenére nekiindultunk a szombati etapnak. Tihany felé indultunk, hogy kompra szálljunk.

Már ezen a rövid szakaszon a tankomra ragasztott itiner elázott.

A túra 5. helyszíne a Dunaújvárosi Ipartörténeti skanzen volt, de ezt egyszerűen kihagytuk. A 65-ös úton haladtunk tovább a következő helyszín felé. Hőgyésznél letértünk Dombóvár felé, ahol Csibrákon a megtaláltuk a Jeszenszky kastélyt.

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022Az időjárás nem kedvezett továbbra sem, így gyorsan körbejártuk és folytattuk az utunkat.

Innen Nagymándoki Brikettgyárba látogattunk el, majd folytattuk az utunkat Pécs felé.

Pécstől északra található István-akna régen meghatározó volt a Mecsekben folyó bányászatban. A hatalmas épületek árnyékában jártunk, motorjaink eltörpültek az ottani méretek mellett.

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022Elértük a túránk legdélebbi pontját, innen visszafordultunk a Balaton felé. Alig hagytuk el az Aknát az első motorosunk előtt az erdőből kiugrott egy szarvas. Néhány kilométer után az első és második motoros között szaladt át egy róka. Aki a Mecsekben motorozik, különösen figyeljen oda a vadveszélyre!

Következő helyszín a Deseda Camping volt. Amit a Siótour nyitott meg 1988-ban 250 férőhellyel. Nagyon hamar népszerűvé vált a lakókocsis turisták köreiben egy holland turisztikai lapban megjelent cikk után, amely az ország legtisztább kempingjének nevezte.

Deseda Camping

A következő évben holland, német, osztrák nyaralók lepték el a Deseda melletti kempinget, csúcsszezonban 400-500 fő pihent itt egyszerre. A kemping fénykorának a teljesen indokolatlanul generált “kékalga ügy” vetett véget, miután 1993. júniusában fürdésre alkalmatlannak nyilvánították a Desedát. A bejelentést követően szinte teljesen eltűntek a látogatók, a vízbe senki nem merészkedett, a kempingben pedig összesen 3 lakókocsi maradt.

Sirály Hotel

Innen Fonyódra motoroztunk át, ahol a Sirály Hotelt jártuk be. Az épületben több látványos grafiti is található, a tetőteraszról pedig pazar látványt nyújt a Balaton.

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022
Szombati napon is készítettem számomra ez volt nap képét

Innen Keszthely felé vettük az irányt, majd Balatongyörök Szépkilátónál álltunk meg egy kis fotózásra, majd vissza gurultunk a Révfülöpre.

Vasárnapra már csak fakultatív „ráadás” helyszínek voltak, de mi abba is belevágtunk.

Herend fölötti BARS „egykori orosz” rádióállomásra kalauzolt el az itiner. Szép erdei út vezet fel ide (erdészeti magánút).

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022Innen Szentkirályszabadjára a „Szovjet laktanyához” mentünk. Sajnos ezt nem tudtuk bejárni, mert ép airsoft játék zajlott.  Ezzel zártuk az Urbex túránkat.

Onroad 48 órás tájékozódási túraverseny 2022
Vasárnapra ezt a képet tartogattam nap képének

Ismét olyan helyeket fedeztünk fel, ahova nem indulunk el magunktól, ezért is szeretem ezeket a túrákat.

Remélem kedves Olvasó, te is találtál olyan helyszínt, amit még nem feleztél fel és kedvet kaptál, hogy meglátogasd, elmotorozz oda. Nekem a kedvenceim a kastélyok, így ezekhez biztos visszatérek majd, és bátorságot merítek, hogy más elhagyott helyeket is feltérképezzek.