Egy Simson egy 150 kilós emberrel és egy 50 kilós tápos zsákkal is eldöcög
A 2015-ös évhez viszonyítva idén is folytatódott a hazai robogópiac csökkenése szakértők szerint. Az öt-tíz éves kínai robogókat javítják sokan az új kismotorok vásárlása helyett.
A Budapesten robogókat használók közt a 125 köbcentiméteresnél nagyobb motorral szereltek a népszerűek. A motorkerékpár-alkatrészeket is forgalmazó Moped91 Kft. adataiból világosan látszik, hogy az öt-tíz éves kínai robogók elkezdtek komolyabb szervizre szorulni és a tulajdonosok jellemzően nem lecserélik ezeket, hanem folyamatosan javítják őket.
A cég forgalma egyébként 15 százalékkal nőtt idén, mivel a kereskedők és a végfelhasználók közül egyre többen hajlandók megvenni a jobb minőségű alkatrészeket. Emellett továbbra is tombol a retróhullám, sokan veszik elő és rakják rendbe több évtizedes Simson motorjaikat.
A nagymotorpiac enyhén, négy százalékkal növekedett decemberig, a kismotoroknak számító, nem rendszámköteles krosszmotorok, endurók és robogók piaca közben kereskedői becslések szerint csökkent 2016-ban. Azonban erről a piacról sincsenek egészen pontos statisztikai adatok, mivel ezeket a motorokat sem kell üzembe helyezni, és így nincs regisztrációjuk a központi nyilvántartásban. Erről a piaci szegmensről az importőrök önbevalláson alakuló statisztikái állnak csak rendelkezésre és ezek nem mindig a legpontosabb képet mutatják.
Eltérő motorozási szokások
Kismotorok tekintetében a fővárosi és a vidéki szokások markánsan eltérnek egymástól. Míg Budapesten a robogókat használók közt a 125 köbcentiméteresnél nagyobb motorral szereltek a népszerűek, addig vidéken inkább a régebbi motorok javítása a jellemző. Ennek hátterében részben az áll, hogy a fővárosban és közvetlen környékén sokan a dugó elkerülése miatt, munkába járásra használnak motort és a távolságok is nagyobbak lehetnek.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A fővárosban motorozók többet is szánnak motorkerékpárjaik beszerzésére. Budapesten továbbra is népszerű a Vespa. „Az ország többi városában és a falvakban rövidebb távokra és sokkal szélesebb körben használnak motorokat” – tette hozzá Csima Béla, a cég ügyvezető igazgatója. Bár a céges beszerzéseken az olasz robogók szoktak jól szerepelni az eladásokat a kedvezőbb áron kínált kínai robogók vezetik.